آموزش کاشت بامبو دندروکالاموس استریکتوس

بامبو دندروکالاموس استریکتوس
نام علمی: Dendrocalamus strictus
نام لاتین: Male Bamboo
بامبو دندروکالاموس استریکتوس یا بامبو نر، بومی هند می‌باشد. شاخه های این گیاه می‌توانند به ارتفاع 8 تا 16 متر و قطر 8 سانتی متر رشد کنند. در مناطق سردتر، گیاه کوتاه تر خواهد شد و می‌تواند در گلدان رشد کند. ساقه های این گیاه استفاده های بسیاری دارند. بامبو دندروکالاموس استریکتوس رشد سریعی دارد و برای حفظ شکل ظاهری و کنترل رشد می‌توان آن را به اندازه دلخواه کوتاه کرد. 
بامبو دندروکالاموس استریکتوس زمانی که جوان است به رنگ آبی روشن می‌باشد و بعد از اینکه سن آن بالاتر رفت رنگ گیاه سبز یا سبز مایل به زرد می‌شود. این گیاه به عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب شناخته شده است. نیمه بالای ساقه تمایل دارد به صورت منحنی قرار بگیرد. این گیاه در تمام سال دارای برگ است. برگ های بامبو به طول 25 سانتی متر و عرض 3 سانتی متر هستند و به صورت نوک تیز می‌باشند. کرک های نرمی در زیر برگ ها وجود دارد. این گیاه گل های سفید بسیار زیبایی به صورت خوشه ای تولید می‌کند. 
هر یک از ساقه های بامبو از بالا تا پایین قطر یکسانی دارند. شاخه های جوان رشد سریعی دارند و می‌توانند روزی 30 سانتی متر رشد کنند. این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 1 تا 3- درجه سانتی گراد است قادر به رشد می‌باشد، در مناطق سردتر گیاه بامبو دندروکالاموس استریکتوس را باید در خانه نگه داری نمود. در دمای زیر 3- درجه سانتی گراد گیاه می‌میرد. گیاه بامبو دندروکالاموس استریکتوس در مناطقی که میزان بارش سالانه 750 تا 4000 میلی لیتر است رشد می‌کند. 
این گیاه قادر به تحمل خشکی و سرما است ولی خاک های با رطوبت کم و دارای زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد. گیاه بامبو دندروکالاموس استریکتوس در خاک های با PH خنثی که دارای شن و ماسه هستند به خوبی رشد می‌کند. خاک باید غنی و دارای زهکشی خوب باشد زیرا گیاه بامبو در خاک های سنگین که آب در آن ها می‌ماند و خاک های خیس رشد نمی‌کند. این گیاه می‌تواند در آفتاب کامل یا سایه جزیی کاشته شود. گیاه بامبو به آبیاری متوسطی نیاز دارد و آبیاری باید به صورتی باشد که خاک مرطوب نگه داشته شود.
کاشت بذر گیاه بامبو دندروکالاموس استریکتوس
قبل از کاشت بذرها را به مدت 24 ساعت در آب ولرم قرار دهید. سپس یک گلدان یا سینی نشا را با کمپوست یا پیت ماس با کیفیت پر کنید. بذرها را در سطح کمپوست قرار دهید و آن ها را با لایه نازکی کمپوست (2 میلی متر) بپوشانید. گلدان را در یک مکان با سایه جزیی بگذارید. دمای مناسب برای جوانه زنی 20 درجه سانتی گراد است. تا زمان جوانه زنی کمپوست را مرطوب نگه دارید. جوانه زنی معمولا به سرعت انجام می‌شود اما ممکن 3 تا 6 ماه طول بکشد بنابراین نگران نشوید. بعد از گرم شدن هوا می‌توان نهال ها را به زمین منتقل کرد. فاصله بین گیاهان بامبو را 5 متر در 5 متر در نظر بگیرید. بذرها را می‌توان به طور مستقیم در بهار در زمین نیز کاشت.
در بهار از یک کود همه منظوره برای گیاه بامبو استفاده کنید. در اطراف پایه گیاه مالچ اضافه کنید تا رطوبت و دمای اطراف ریشه گیاه حفظ شود و از رشد علف های هرز نیز جلوگیری گردد. مالچ را با فاصله 10 سانتی متری از پایه گیاه اضافه کنید. 

بامبو دندروکالاموس استریکتوس

 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ