کاشت کاکتوس ربوتیا مینوسکولا


ربوتیا مینوسکولا


نام لاتین: Violet Crown Cactus, Red crown Cactus, Fire Crown Cactus, White-haired Crown, Little Mouse, Orange Snowball

نام علمی: Rebutia minuscula

کاکتوس ربوتیا مینوسکولا بومی شمال آرژانتین (Catamarca, Jujuy, Salta and Tucumán) می‌باشد. زیستگاه طبیعی این گونه در جنگل یونگا، بر روی زمین‌های سنگی است. این منطقه یک ناحیه ناهموار است که دارای قله‌های بلند و دره‌های عمیق می‌باشد. در این مکان شکل‌های متعددی از این گیاه به وجود آمده است. جمع آوری غیر قانونی و تغییر زیستگاه این کاکتوس به زمین‌های کشاورزی، برای این گونه یک تهدید به حساب می‌آید.

کاکتوس ربوتیا مینوسکولا دارای ریشه فیبری، ساقه کروی یا کمی کشیده به رنگ سبز است. قطر ساقه 4 تا 6 سانتی‌متر می‌باشد (گاهی اوقات ممکن است بزرگ تر شود). این کاکتوس دارای 16 تا 21 ردیف برجستگی است که عمودی یا کمی مارپیچی هستند. برجستگی‌های سطح کاکتوس تقریبا مخروطی شکل است. آرئول‌ها بسیار کوچک می‌باشند و بر روی برآمدگی‌ها قرار دارند، دایره‌ای یا بیضی شکل هستند و اندازه آن‌ها 5/1 میلی‌متر می‌باشد و با کرک‌های سفید کوچکی پوشیده می‌شوند. خارها 1 تا 5 میلی‌متر هستند و سفید مایل به زرد می‌باشند.

گل‌ها بلند و قیفی شکل هستند و رنگ‌ آن‌ها قرمز تا بنفش می‌باشد. طول گل‌ها 4 سانتی‌متر و عرض آن‌ها 5/3 سانتی‌متر است. این گل‌های زیبا در نیمه پایینی ساقه رشد می‌کنند (اغلب در پایه ساقه). کاکتوس ربوتیا مینوسکولا میوه‌های قرمز رنگ کروی شکل به قطر 3 تا 4 میلی‌متر به وجود می‌آورد. میوه‌ها بعد از رسیدن، خشک و ترک خورده می‌شوند. 

کاکتوس ربوتیا مینوسکولا سرما را تا دمای 6- درجه سانتی‌گراد تحمل می‌کند. این کاکتوس از مناطق کوهستانی می‌آید به همین دلیل در زمستان هوای خنک و نور را ترجیح می‌دهد.






کاشت کاکتوس ربوتیا مینوسکولا


این کاکتوس رشد آسانی دارد و به مبتدیان توصیه می‌شود. ترکیب ماسه و خاک لومی با خزه اسفاگنوم یا الیاف گیاهی مانند پوست نارگیل یا خاک اره، برای کاشت توصیه می‌شود. همچنین این کاکتوس در یک مخلوط معدنی حاوی حداقل 50 درصد شن و ماسه و یا سنگ ریزه به راحتی رشد می‌کند.

بذرها را در سطح خاک قرار دهید و آن‌ها را با لایه بسیار نازکی خاک (در حد 1 تا 2 میلی‌متر) بپوشانید و گلدان را در یک مکان تاریک بگذارید. تا زمان جوانه‌زنی خاک را مرطوب نگه دارید. دمای مناسب برای جوانه‌زنی بذر کاکتوس ربوتیا مینوسکولا 21 تا 27 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در این دما جوانه‌زنی 7 تا 14 روز طول می‌کشد. در شرایط خوب جوانه‌زنی خیلی سریع انجام می‌شود. بعد از جوانه‌زنی، نور را بیشتر و آبیاری را کمتر کنید. گیاهان جوان را در معرض آفتاب کامل قرار ندهید. گیاهان بزرگ‌تر را می‌توان در معرض آفتاب کامل قرار داد. گلدان باید در یک مکان با تهویه خوب قرار داده شود. 


آبیاری


بعد از جوانه‌زنی آبیاری را کمتر کنید و اجازه دهید بین هر بار آبیاری خاک خشک شود. در زمستان آبیاری را کاهش دهید و گیاه را در دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد قرار ندهید. این گیاه به آبیاری زیاد حساس است و در صورتی که بیش از حد به آن آب داده شود دچار پوسیدگی ریشه می‌شود.


کوددهی


در تابستان از کودهای دارای مقدار بالای پتاسیم برای کاکتوس ربوتیا مینوسکولا استفاده کنید.


نور


کاکتوس ربوتیا مینوسکولا شرایط بسیار روشن را تحمل می‌کند ولی از نور خورشید فیلتر شده یا سایه بعد از ظهر لذت می‌برد. زمانی که این کاکتوس در خانه نگه داری می‌شود به نور مستقیم نیاز دارد. اگر گیاه بیش از حد در معرض تابش مستقیم خورشید قرار بگیرد ممکن است آسیب ببینید، به همین دلیل در تابستان‌های خیلی گرم بهتر است در یک مکان سایه-آفتاب قرار بگیرد. 










محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ