کاشت گیلاس مجلسی

 

گیلاس زینتی یا گیلاس مجلسی
نام لاتین: Jerusalem Cherry
نام علمی: Solanum Pseudocapsicum


گیاه گیلاس مجلسی یک گیاه زینتی همیشه سبز و چندساله است که معمولا در گلدان کاشته می‎شود و به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگه داری می‎شود. این گیاه همچنین با نام گیلاس زمستانی هم شناخته می‎شود. میوه‎های این گیاه جنبه زینتی دارند و خوراکی نیستند و به دلیل وجود این میوه‎ها، گیاه بسیار زیبا و جذاب می‎شود. این گیاه را می‎توان در فضای باز هم پرورش داد. در مناطق سرد گیاه گیلاس زینتی، یک گیاه یک ساله است. در مناطق گرم، این گیاه می‎تواند تا 10 سال زندگی کند و معمولا در سال دوم یا سوم به بعد میوه تولید می‎کند. گیاه گل‎های سفید بسیار زیبایی ایجاد می‎کند. گل‌دهی در اواخر بهار یا اوایل تابستان است. میوه دهی بعد از گل‎دهی انجام می‎شود.
میوه‎های گیاه گیلاس زینتی سمی هستند و نباید خورده شوند. اگرچه سمی است ولی به طور کلی تهدید کننده زندگی نیست. در صورتی که این میوه‎ها خورده شوند ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند معده درد یا استفراغ شود.


کاشت بذر گیلاس مجلسی


بذرها را در کمپوست گلدانی بکارید. عمق کاشت بذر گیلاس مجلسی 6 میلی‎متر تا یک سانتی‎متر می‎باشد. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر گیلاس مجلسی 16 تا 18 درجه سانتی‏گراد است. تا زمان جوانه‎زنی خاک را مرطوب نگه دارید. جوانه زنی بذر گیلاس مجلسی معمولا دو تا سه هفته طول می‎کشد. بعد از این که نهال‎ها دو مجوعه برگ تشکیل دادند آن‎ها را به گلدان‏های جداگانه منتقل کنید یا می‎توان نهال‎ها را در زمین کاشت. فاصله کاشت بین نهال‎های گیلاس مجلسی را 25 تا 30 سانتی‏متر در نظر بگیرید. گیاه گیلاس مجلسی برای نگه داری در خانه یا خارج از خانه بسیار مناسب است و نمای بسیار زیبایی را به وجود می‎آورد، به خصوص در روزهای برفی زمستان صحنه بسیار زیبایی را ایجاد می‎کند و یک هدیه بسیار زیبا برای روز کریسمس می‌باشد.
این گیاه در آفتاب کامل یا سایه جزیی رشد می‎کند. خاک‏های غنی با زهکشی خوب برای کاشت گیلاس مجلسی مناسب هستند. pH مناسب خاک برای این گیاه 6/6 تا 5/7 می‌باشد.

 

گیلاس مجلسی

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ