کاشت گیاه گوشت خوار کبری

 

گیاه گوشت خوار کبری
نام علمی:  Darlingtonia californica
نام لاتین: California pitcher plant, Cobra Lily, Cobra plant


گیاه گوشت خوار کبری یک گیاه مقاوم چند ساله و یکی از انواع گیاهان گوشت خوار است و بومی شمال آمریکا می‌باشد. این گیاه می‌تواند به ارتفاع 30 تا 90 سانتی‌متر رشد کند. گیاه گوشت خوار کبری، از بهار تا اوایل تابستان گل می‌دهد. گل‌ها به رنگ بنفش و سبز کم رنگ هستند و حفره دار می‌باشند که از طریق این حفره حشرات را به دام می‌اندازد. برگ گیاه شباهت زیادی به مار کبری دارد و به دلیل این شباهت با عنوان لیلی کبری یا گیاه کبری نامگذاری شده است. 

 

گیاه گوشت خوار کبری

 


کاشت بذر گیاه گوشت خوار کبری


گیاه کبری مانند بسیاری از گیاهان گوشت خوار، تمایل دارد در شرایط باتلاقی رشد کند. بنابراین بعد از کاشت بذر، مخلوط کاشت همیشه باید اشباع از آب باشد. بذرها باید در سطح پیت اسفاگنوم قرار داده شوند و پوشیده نشوند. بذر گیاه گوشت خوار کبری به درجه حرارت ثابت 26 تا 27 درجه سانتی‌گراد و نور برای جوانه زنی نیاز دارد. جوانه زنی بذر گیاه کبری در شرایط مناسب یک تا سه ماه طول می‌کشد. روی گلدان یک پلاستیک شفاف بکشید تا رطوبت حفظ شود. بعد از جوانه زنی پلاستیک را بردارید و گلدان را به یک مکان سایه دار منتقل کنید.
بعد از این که نهال‌ها کمی رشد کردند آن‎ها به گلدان بزرگ تر منتقل کنید. گیاه باید در یک مکان سایه دار نگه داری شود. خاک باید همیشه اشباع از آب باشد. در زیر گلدانی همیشه آب بریزید تا خاک به طور دائم مرطوب بماند. گیاه کبری را یک سال بعد از جوانه‌زنی، در اواخر بهار می‌توان به زمین منتقل کرد. فاصله بین گیاهان را 15 تا 30 سانتی‎متر در نظر بگیرید. گیاه گوشت خوار کبری در مناطقی که دمای هوا در زمستان 10- تا 4 درجه سانتی‌گراد است مقاوم می‌باشد، در مناطق سردتر، گیاه باید
در زمستان در خانه نگه داری شود. 


مراقبت از گیاه گوشت خوار کبری


گیاه گوشت خوار کبری باید در مکان سایه دار و خاک کاملا مرطوب نگه داری شود. در مناطق سرد می‌توان گیاه را در بهار تکثیر کرد و در مناطق گرم، گیاه را در پاییز تکثیر می‌کنند. گیاه به کود نیاز ندارد، بنابراین به آن کود ندهید. زمانی که حشرات در اطراف گیاه نیستند، گیاه مواد مغذی مورد نیاز خود را از طریق فتوسنتز به دست می‌آورد.
گیاه کبری ممکن است 5 سال طول بکشد تا گل بدهد. 

 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ