کاشت درخت بامبو هندی

 

بامبو هندی
نام لاتین: Thorny Giant Bamboo
نام علمی: Bambusa arundinacea

 

بامبو هندی، با نام بامبو غول پیکر نیز نامیده می‌شود، این گیاه به ارتفاع 24 تا 30 متر می‌رسد و زمانی که به طور کامل رشد می‌کند، ساقه اصلی شاخه‎های فراوان پر برگی تولید می‌کند، ساقه اصلی نیز به صورت کرک دار می‌باشد. شاخه‌ها می‌توانند در طول روز 30 سانتی‌متر یا بیشتر رشد کنند. ماده‌ای به نام شیر بامبو از ساقه به دست می‌آید که گفته می‌شود محرک و مقوی قوای جنسی است. درخت بامبو هندی یکی از گونه های انبوه بامبو است و بومی جنوب آسیا (هند، بنگلادش، سریلانکا و آسام) می باشد. ساقه های این درخت کاملا راست نیست و به رنگ سبز روشن می باشد و زمانی که در حال خشک شدن است رنگ آن سبز-قهوه ای می شود. شاخه های درخت بامبو هندی از پایه گسترش پیدا می کنند، شاخه ها از میان گره های 30 تا 45 سانتی متری تشکیل شده اند. برگ های این درخت شیرین هستند و استفاده های دارویی زیادی دارد. برگ های درخت بامبو هندی حاوی سطوح بالایی پروتئین است و ساقه آن نیز میزان کمی پروتئین دارد. ساقه این درخت زمانی که جوان است در غذاهای هندی و چینی استفاده می شود. درخت بامبو هندی یک گیاه بسیار مفید و جذاب است و برای کاشت در فضای باز، باغچه ها، پارک‌ها و ... مناسب می باشد. درخت بامبو را می توان در گلدان کاشت و به عنوان یک گیاه آپارتمانی در خانه نگه داری نمود.

 

بامبو هندی

 

 

کاشت بامبو هندی در گلدان


جوانه‌زنی بذر بامبو هندی- بامبو غول پیکر


قبل از کاشت، بذرهای بامبو را به مدت 24 ساعت در آب آشامیدنی بخیسانید (آب با دمای حدودا 30 درجه سانتی‌گراد).
برای کاشت، بهتر است از جیفی پلت‎های سایز 7 استفاده کنید، آن‌ها را در آب فرو کنید و در یک گلدان پلاستیکی قرار دهید. بذرها را در جیفی پلت بکارید و آن‌ها را با یک لایه نازک پیت ماس (در حد 2 میلی‌متر) بپوشانید.
سپس گلدان‌های پلاستیکی را در یک کیسه زیپ دار قرار دهید. برای یک گلدان 6 سانتی‌متری یک پلاستیک 12 در 17 سانتی‌متری توصیه می‌شود. در کیسه زیپ دار آب به همراه چند قطره کود همه منظوره بریزید به طوری که بعد از جذب آب توسط بستر، چند میلی‌متر آب در پایین پلاستیک باقی بماند. سپس کیسه پلاستیکی را ببندید.
آب بیشتر نیاز نیست زیرا هیچ رطوبتی از طریق کیسه پلاستیکی زیپ دار تبخیر نمی‌شود.
پلاستیک را در یک پنجره یا گلخانه کوچک در سایه جزیی قرار دهید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر بامبو هندی در طول روز 27 تا 32 درجه سانتی‌گراد و در طول شب پایین تر در دمای 25 تا 28 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در نتیجه این محیط بیولوژیک شرایط ایده آل برای جوانه زنی را فراهم می‌کند.
مدت جوانه‌زنی برای بذر بامبو، بسته به نوع، بین 10 تا 40 روز خواهد بود.
بعد از گرم شدن هوا می‌توان نهال ها را به زمین منتقل کرد. فاصله بین گیاهان بامبو را 5 متر در 5 متر در نظر بگیرید. 
در بهار از یک کود همه منظوره برای گیاه بامبو استفاده کنید. در اطراف پایه گیاه مالچ اضافه کنید تا رطوبت و دمای اطراف ریشه گیاه حفظ شود و از رشد علف های هرز نیز جلوگیری گردد. مالچ را با فاصله 10 سانتی متری از پایه گیاه اضافه کنید. 

 

محصولات مرتبط

2 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ