جوانه زنی بذر پشن فروت می پاپ

پشن فروت می پاپ (Passiflora incarnata) یک گیاه چند ساله است که به صورت بالارونده رشد می‌کند. این گیاه در مناطق سرد می‌میرد ولی در مناطق گرم رشد بسیار خوبی دارد و حداقل درجه حرارتی که در طول زمستان می‌تواند تحمل کند 7- درجه سانتی گراد می‌باشد. گیاه پشن فروت می پاپ می‌تواند به ارتفاع 4.5 تا 6 متر رشد کند و عرض ساقه آن 15 سانتی متر می‌باشد. این گیاه گل های بنفش بسیار زیبا و معطری تولید می‌کند، بعد از گل دهی، میوه دهی انجام می‌شود. میوه ها به رنگ زرد و نارنجی هستند و طعم خیلی خوبی دارند.

پشن فروت می پاپ
چینه بندی بذر
بذر پشن فروت می پاپ قبل از کاشت نیاز دارد به مدت 4 تا 12 هفته در شن و ماسه مرطوب در یخچال نگه داری شود. این فرآیند، باعث غلبه بر آبسیزیک اسید می‌شود. آبسیزیک اسید یک هورمون گیاهی است که باعث خواب بذر می‌گردد. خواب بذر مانع از جوانه زدن می‌شود.
خیساندن بذر
بذرها را در یک ظرف قرار دهید و روی آن ها آب بریزید و اجازه دهید به مدت 48 تا 72 ساعت در آب قرار داشته باشند. ظرف را در جلوی یک پنجره یا یک مکان گرم قرار دهید. خیساندن دانه، اسید جیبرلیک را تحریک می‌کند. اسید جیبرلیک یک هورمون گیاهی است که باعث تسریع در جوانه زنی بذر می‌شود.
جوانه زنی بذر
یک راه خوب برای جوانه زدن بذر پشن فروت می پاپ این است که آن را در یک گلدان حاوی مخلوط 50 درصد کمپوست چند منظوره و 50 درصد پرلیت بکارید. بعد از کاشت خاک را مرطوب کنید و گلدان را در یک پنجره آفتابی قرار دهید. زمانی که بذرها از یخچال خارج می‌شوند و در یک جای گرم و مرطوب قرار می‌گیرند، احساس می‌کنند که بهار شده و روند جوانه زنی آغاز می‌شود. جوانه زنی بذر پشن فروت می پاپ ممکن است چند روز تا چند ماه طول بکشد. دمای خاک برای جوانه زنی بذر پشن فروت می پاپ باید 21 تا 27 درجه سانتی گراد باشد.
مراقبت از جوانه
بعد از جوانه زنی گلدان باید در یک مکان آفتابی قرار بگیرد و در معرض هوای تازه نیز باشد. این مکان باید به گونه ای باشد که شما بتوانید نور و هوا را تنظیم کنید. با این که برخی گونه های پشن فروت می پاپ 5 تا 6 سال طول می‌کشد تا گل بدهند، اما زمانی که از بذر کاشته می‌شوند چند ماه بعد از کاشت بذر گل دهی در گیاه انجام می‌گیرد.

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ