ساخت گلدان سیمانی با حوله

آموزش گلدان سیمانی با پارچه

ساخت گلدان با پارچه و سیمان

ایده برای ساخت گلدان سیمانی

افرادی که به نگه داری و پرورش گیاهان علاقه مند هستند همیشه به دنبال راهی برای افزایش فضا برای نگه داری گیاهان بیشتری می‌باشند. یکی از راه‌های معمول برای افزایش فضای باغبانی و پرورش گیاهان، کاشت در گلدان است. با روش‌های خلاقانه و بسیار راحت می‌توانید گلدان‌ها را خودتان بسازید. به عنوان مثال با استفاده از حوله و پتوهای قدیمی و سیمان می‌توانید گلدان‌های بسیار زیبا درست کنید. با انجام این کار در هزینه نیز صرفه جویی می‌شود. 
سیمان یک ماده شگفت انگیز است که تقریبا برای هر کاری استفاده می‌شود. اعم از ساخت و ساز خانه‌ها و یا ساخت وسایل تزیینی و دکور و ... . از همین سیمان می‌توان برای درست کردن گلدان نیز استفاده کرد. 
در این متن آموزش ساخت گلدان با سیمان و حوله و یا هر پارچه قدیمی به صورت گام به گام توضیح داده شده است.

مواد را باهم مخلوط کنید

ساخت گلدان  سیمانی با حوله

دو قسمت سیمان را با یک قسمت پیت ماس و یک قسمت پرلیت مخلوط کنید. به جای پیت ماس و پرلیت می‌توانید از شن ریز نیز استفاده کنید. در حین کار با سیمان دستکش بپوشید، زیرا باعث خشک شدن پوست می‌شود. به آرامی به این مواد آب اضافه کنید تا مخلوطی ایجاد شود که نه خیلی غلیظ باشد و نه خیلی آبکی.
پارچه مورد نظر (حوله قدیمی، پارچه و یا پتو) را که می‌خواهید به گلدان تبدیل کنید، مرطوب نمایید. سپس آن را در مخلوط سیمان قرار دهید و آن را به خوبی در مخلوط بچرخانید تا کاملا با مخلوط سیمانی اشباع شود. بعد از این که کاملا به سیمان آغشته شد، آن را روی قالب مورد نظر قرار دهید تا شکل بگیرد.

گذاشتن پارچه آغشته به سیمان روی قالب

قالب مهمترین قسمت ساخت گلدان با سیمان و پارچه است. زیرا فرم نهایی را به آن می‌دهد. بنابراین قالب با شکل دلخواه را آماده کنید. پس از آماده شدن قالب، پارچه سیمانی را به هر شکلی که دوست دارید روی آن قرار دهید. سپس آن‌ها را در آفتاب بگذارید تا خشک شوند.

ساخت گلدان  سیمانی با حوله

خارج کردن گلدان از قالب

ساخت گلدان  سیمانی با حوله

زمانی که پارچه آغشته به سیمان کاملا خشک شد آن را با دقت بیرون آورید. اکنون گلدان سیمانی شما آماده است تا جلوه‌ای بی نظیر به فضای داخل یا خارج از خانه بدهد. گیاه مورد نظر را در گلدانی که ساخته‌اید قرار دهید و از آن لذت ببرید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید با استفاده از اسپری رنگ، گلدان را رنگ کنید تا زیباتر شود. بعد از اینکه رنگ کاملا خشک شد، گیاه را در گلدان بگذارید. 

 

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ