خاک مناسب برای کاشت کلم بروکلی چینی

خاک مناسب برای کاشت کلم چینی

کلم بروکلی چینی یکی از سبزیجات برگ دار است که تقریبا شبیه کلم بروکلی می‌باشد. این سبزی همچنین به عنوان کلم چینی نیز شناخته می‌شود و عضو اصلی غذاهای چینی، تایلندی و ویتنامی است. کلم بروکلی چینی رشد سریعی دارد و در کمتر از 60 روز آماده برداشت می‌شود. رشد موفق این سبزی به شرایطی که فراهم می‌شود بستگی دارد، در صورت مساعد بودن شرایط کلم بروکلی چینی رشد خوبی خواهد داشت. با انتخاب یک خاک مناسب کاشت این سبزی را شروع کنید.

مشخصات کلم بروکلی چینی

کلم بروکلی چینی یکی از اعضای خانواده Brassica oleracea است که اساسا یک کلم وحشی می باشد. Brassica oleracea شامل تعدادی از ارقام کلم ها می باشد از جمله کلم، کلم بروکسل، کل کلم، کلم پیچ، کلم کیل و کلم بروکلی. در ایالات متحده کلم بروکلی چینی به عنوان یک گیاه سالانه در تمام مناطق کاشته می‌شود. کلم بروکلی چینی مانند سایر اعضای خانواده کلم محصول فصل سرد است و در برابر سرما مقاوم می‌باشد.

خاک مناسب برای کاشت کلم بروکلی چینی

کلم بروکلی چینی خاک های با زهکشی خوب و مرطوب را ترجیح می‌دهد و می‌تواند PH قلیایی، خنثی و اسیدی را تحمل کند، اما بهترین PH برای رشد این گیاه 5.4 می باشد. کلم بروکلی چینی بسیار سازگار است و در طیف وسیعی از شرایط قادر به رشد است و حتی می‌تواند خاک های رسی سنگین، خاک های لومی یا شنی را هم تحمل کند.

شرایط کاشت کلم بروکلی چینی

با وجود نور و آب کافی، کلم چینی در هر نوع محیطی قادر به رشد است، اما به طور کلی بهتر است کلم بروکلی چینی در یک خاک حاصلخیز و مرطوب با زهکشی خوب کاشته شود. کلم چینی بهترین رشد را در آفتاب کامل یا سایه جزیی دارد. این گیاه را می‌توان در مناطق ساحلی نیز کاشت زیرا می‌تواند اثرات نمک و باد را تحمل کند.

کود

اگرچه کلم چینی در اکثر خاک ها قادر به رشد است ولی در صورتی که شک دارید خاک مواد مغذی کمی دارد یا در صورتی که می‌خواهید PH را به سطح ایده آل برسانید،  قبل از کاشت بذرها خاک را اصلاح کنید. می‌توانید قبل از کاشت از یک کود همه منظوره که شامل قسمت های مساوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ