خواص فلفل هالوپینو

 

فلفل هالوپینو یک نوع فلفل تند مخروطی شکل از خانواده فلفل‌های چیلی است که بسیار خوش طعم بوده و علاوه بر طعم عالی، دارای خواص زیادی است. این فلفل یکی از محبوب ترین فلفل‌ها در میان آشپزان است. فلفل هالوپینو معمولاً در غذاهای مکزیکی مورد استفاده قرار می گیرد اما در سراسر دنیا رایج است. از جمله خواص فلفل هالوپینو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

Imagem


1. کاهش وزن: فلفل هالوپینو حاوی مقادیر زیادی ماده شیمیایی موسوم به capsaicin می‌باشد که در واقع همان چیزی است که به فلفل‌ها خاصیت گرم می‌بخشد. کپسایسین همچنین برای کمک به کاهش وزن مفید است و معمولاً در بسیاری از قرص‌ها و مکمل‌های کاهش وزن یافت می‌شود.


2. آرتروز: کپسایسین همچنین به عنوان یک ضد التهاب عمل می‌کند و این امر باعث کاهش تورم و درد در افرادی که از آرتروز رنج می‌برند بسیار عالی است.


3. سردرد: کپسایسین موجود در فلفل همچنین به انسداد نوروپپتید معروف به ماده P شناخته می‌شود. ماده P انتقال دهنده درد آمین به مغز است. این بدان معنی است که فلفل‌ها در واقع می‌توانند درد را کاهش دهند.


4. احتقان بینی: گرمای موجود در فلفل ناشی از کپسایسین، سینوس‌ها را پاک می‌کند. حتی با تمیز کردن راه‌های هوایی به مبارزه با عفونت‌های سینوسی کمک می‌کند. این بدان معنی است که به معنای واقعی می‌توانید با کمک فلفل هالوپینو نفس راحت بیشتری بکشید.


5. زخم معده: فلفل‌ها باکتری‌های بد موجود در معده و روده‌ها را از بین می‌برند و غالباً این باکتری چیزی است که منجر به زخم معده می‌شود.


6. فشار خون بالا: فلفل هالوپینو یک نوع فلفل چیلی است و فلفل‌های چیلی معمولاً فلاونوئید، ویتامین C و ویتامین A زیادی دارند. فلاونوئیدها برای کاهش فشار خون فرد مفید هستند.


7. عرق کردن: از آنجا که فلفل‌ها باعث تعریق شما می‌شوند و هرچه بیشتر عرق کنید، مایعات کمتری در بدن شما خواهد ماند.


8. خواص آنتی اکسیدانی: فلفل هالوپینو به دلیل داشتن فلاونوئیدها و ویتامین‌های موجود، یک آنتی اکسیدان عالی است، به این معنی که در جریان خون کار می‌کنند تا بدن با عوامل بیماری زا مبارزه کند و سلول‌های آسیب دیده بهبود یابند.


9. مبارزه با سرطان: مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که کپسایسین دارای خواص ضد سرطانی قوی است و قادر است بیش از 40 نوع سلول سرطانی را بدون آسیب رساندن به سلول‌های طبیعی از بین ببرد. کپسایسین باعث توقف رشد و تقسیم سلول‌های سرطانی می‌شود. تشکیل رگهای خونی جدید در اطراف تومورهای سرطانی را کند می‌کند و از انتشار سرطان به مناطق دیگر بدن جلوگیری می‌کند.


10. کمک به سلامت قلب: برخی از بزرگترین عوامل خطر بیماری قلبی شامل دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا است. کپسایسین می‌تواند به کاهش تأثیر این فاکتورها کمک کند و ممکن است به سلامت قلب شما کمک کند. مطالعات نشان داده شده است که خوردن 5 گرم فلفل چیلی قبل از وعده‌های غذایی حاوی کربوهیدرات بالا، باعث ثبات قند خون می‌شوند.


ارزش غذایی فلفل هالوپینو:


یک عدد فلفل خام هالوپینو شامل موارد زیر است:
کالری: 4
فیبر: 0.4 گرم
ویتامین سی: 10٪ از RDI (مصرف روزانه توصیه شده)
ویتامین ب6: 4٪ از RDI
ویتامین آ: 2٪ از RDI
ویتامین کا: 2٪ از RDI
فولات: 2٪ از RDI
منگنز: 2٪ از RDI
یکی از منحصر به فرد ترین ترکیبات موجود در فلفل هالوپینو، کپسایسین می‌باشد. کپسایسین آلکالوئیدی است که باعث خوشمزه شدن فلفل‌ها می‌شود و طعم تند به آن‌ها می‌دهد و مسئول بسیاری از فواید سلامتی آن‌ها است.

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ