شناسایی کلم بروکلی

کلم بروکلی

کلم بروکلی زمانی که در یک بشقاب غذا قرار دارد به راحتی شناسایی می‌شود. گل کلم و کلم بروکسل از دیگر اعضای خانواده کلم بروکلی هستند. کلم بروکلی زمانی که یک نهال یا گیاه جوان است به آسانی شناسایی می‌شود.

خانواده کلم

کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل همگی سبزیجات یک ساله هستند و از محصولات فصل سرد می‌باشند، همه این محصولات در دمای خنک بهترین رشد را دارند. علاوه بر این، خانواده کلم یک خانواده بزرگ و عظیم است که به جای ارقام تکی، دارای چندین گروه از ارقام می باشد. کلم بروکلی و گل کلم از گروه باتریتیس (botrytis) هستند به همین دلیل نام علمی آن ها یکی است. این رقم معمولا به انواع مختلف کلم بروکلی و انواع مختلف گل کلم نیز تقسیم بندی می شود. 

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از سبزیجات مغذی و با ارزش است که رشد آسانی دارد. پرورش کلم بروکلی از پرورش گل کلم آسان تر است. انواع گونه های کلم بروکلی به اندازه کافی جذاب و زیبا هستند که در باغ قابل شناسایی باشند. گیاهان کلم بروکلی در آفتاب کامل و در خاک های با زهکشی خوب و کمی قلیایی رشد خوبی دارند. آن ها معمولا از بذر رشد می کنند و در بهار یا پاییز کاشته می‌شوند.

نهال کلم بروکلی

نهال کلم بروکلی دو دارای دو لوب ظریف در پایه هر برگ می باشد. برگ های نهال کلم بروکلی بیضی شکل هستند و دندانه های آن ها از گل کلم بزرگ تر است، در حالی که برگ های کلم بروکسل صاف هستند.

گیاه کلم بروکلی

ارتفاع کلم بروکلی معمولا به اندازه عرض آن می باشد در حالی که عرض گل کلم از ارتفاع آن اندکی بیشتر است و ارتفاع کلم بروکسل نیز از عرض آن بزرگ تر است. بیشترین رشد کلم بروکلی در عرض و ارتفاع 90 سانتی متر می باشد و دارای ساقه های ضخیم با شاخه های متعدد است. در گیاهان جوان بروکلی و گیاهانی که به طور کامل رشد کرده اند، برگ ها بلند هستند و سر کلم بروکلی گرد است و دارای لبه های مواج می‌باشد. آن ها یک بافت مومی شکل و رنگ سبز مایل به آبی دارند و رگه های سفید در آن ها موجود می باشد. گل کلم و کلم بروکسل برگ های گسترده تری دارند و رنگ آن ها سبز تیره است.

جوانه های گل کلم بروکلی

سر کلم بروکلی که خورده می‌شود در واقع جوانه های گل هستند که به صورت محکم در کنار هم قرار گرفته اند. زمانی که سر کلم بروکلی هنوز سفت است و جوانه ها باز نشده اند باید برداشت شود. کلم بروکلی معمولا به رنگ سبز می باشد ولی بعضی از ارقام به رنگ بنفش می باشند. سر گل کلم سفید است که جوانه های آن کوچک تر هستند و به صورت نزدیک تر در کنار هم قرار گرفته اند. جوانه های گل در کلم بروکسل بزرگ تر هستند و به صورت گرد و خوشه ای در امتداد یک ساقه راست می باشند. زمانی که جوانه های گل ها در این گیاهان باز می‌شوند دیگر نباید خورده شوند.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ