قلمه زدن اسطوخودوس

کاشت اسطوخودوس با قلمه

کاشت قلمه اسطوخودوس

تکثیر اسطوخودوس با قلمه

یکی از ساده ترین راه‌ها برای تکثیر اسطوخودوس برداشت قلمه است  و بهترین زمان قلمه زدن اسطوخودوس بعد از گلدهی است، زمانی که گیاه را مرتب می‌کنید. حداقل یک سال طول می‌کشد تا قلمه‌ها به اندازه کافی بزرگ شوند، اما اگر اکنون اقدام کنید، گیاهانی جدید برای جایگزینی گیاهان قدیمی خود دارید و می‌توانید بدون صرف هزینه تعداد زیادی گیاه اسطوخودوس داشته باشید. اسطوخودوس در زمین و گلدان رشد می‌کند و می‌توانید آن را حتی در خانه هم نگه دارید.
در این متن چگونگی گرفتن قلمه از گیاه اسطوخودوس را به شما آموزش خواهیم داد:

مرحله 1

قلمه زدن اسطوخودوس

برای گرفتن قلمه، از شاخه‌هایی که گل ندارند استفاده کنید. شاخه‌هایی که پایه چوبی دارند اما نوک آن‌ها سبز و نرم است. یک شاخه 10 سانتی متری را به آرامی بکشید و آن را از گیاه اصلی دور کنید. با استفاده از یک قیچی یا چاقوی تیز قلمه را از گیاه اصلی جدا کنید. یک گیاه سالم برای قلمه گیری انتخاب نمایید. 

مرحله 2

برگ‌ها را از پایه قلمه جدا کنید و قلمه را در پودر هورمون ریشه زای مناسب برای قلمه‌های نیمه سخت قرار دهید.

قلمه زدن اسطوخودوس

مرحله 3

قلمه زدن اسطوخودوس

گلدان را با خاک مخصوص گلدان پر کنید. با استفاده از مداد، یک سوراخ کم عمق در خاک ایجاد کنید و قلمه را در آن قرار دهید. این کار را برای هر قلمه تکرار کنید. خاک اطراف قلمه‌ها را با دست فشار دهید و سپس خاک را مرطوب کنید. در مناطق خنک یا سرد، گلدان را با یک کیسه پلاستیکی شفاف که در اطراف لبه گلدان محکم شده باشد، بپوشانید. در مناطق گرم و مرطوب نیازی به پوشش پلاستیکی نیست. گلدان‌ها را در یک پنجره گرم و روشن قرار دهید. هر زمان که خاک خشک شد به آن آب دهید. مراقب باشید که بیش از حد آب ندهید، زیرا باعث پوسیدگی قلمه‌ها می‌شود.

وسایل مورد نیاز برای قلمه زدن اسطوخودوس

  • گیاه اسطوخودوس
  • قیچی یا چاقوی تیز
  • گلدان و خاک مخصوص
  • هورمون ریشه زایی

کاشت قلمه اسطوخودوس

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ