روش ساخت گلدان با بطری

ساخت گلدان آویز با بطری پلاستیکی

ساخت گلدان با بطری

ساخت گلدان با بطری

هنر تغییر وسایل بلااستفاده به وسایلی دیگر، زندگی جدیدی به آن‌ها می‌بخشد. جعبه‌های چوبی را می‌توان به جعبه کاشت گیاهان تبدیل کرد، کوزه‌های قدیمی را به لوسترهای زیبا و جالب تغییر داد، کمدهای قدیمی را به قفسه‌های زیبا مبدل نمود و هزاران نمونه دیگر که می‌توان با استفاده از وسایل قدیمی و دور ریختی انجام داد.
بطری‌های پلاستیکی از جمله وسایلی هستند که معمولا در همه خانه‌ها یافت می‌شوند. این بطری‌ها بعد از استفاده از نوشابه، شیر، مواد شوینده، انواع نوشیدنی‌ها و ... معمولا دور ریخته می‌شوند. ما قصد داریم در این متن آموزش ساخت گلدان با استفاده از بطری پلاستیکی را به شما آموزش دهیم. امیدواریم از آن لذت ببرید!
شکل و اندازه بطری که برای این کار انتخاب می‌کنید اهمیت چندانی ندارد. هر بطری که در دسترس دارید می‌توانید برای ساخت گلدان استفاده کنید و گیاهان زیبای خود را در آن قرار دهید.
وسایل مورد نیاز خود را جمع کنید. برای اینکه خانه یا محیط انجام کار کثیف نشود، یک روزنامه یا پارچه زیر وسایل خود قرار دهید. برای ساخت گلدان پلاستیکی به وسایل زیر نیاز دارید:

وسایل مورد نیاز برای ساخت گلدان پلاستیکی

ساخت گلدان پلاستیکی

1 – بطری پلاستیکی شسته و خشک شده
2 – روزنامه یا پارچه
3 – رنگ
4 – خاک گلدان
5 – گیاه
6 – طناب
7 – سنگریزه (اختیاری)
ابزارها
1 – قیچی
2 – قلم موی رنگ
3 – قاشق یا بیلچه برای ریختن خاک در گلدان
4 – کاغذ سنباده (اختیاری)

بطری را از وسط نصف کنید

از قیچی برای نصف کردن بطری استفاده کنید. اگر لبه‌های بطری زبر و ناهموار است از کاغذ سنباده برای صاف کردن آن می‌توانید استفاده کنید.

ساخت گلدان با بطری

بطری را رنگ کنید

ساخت گلدان با بطری

از یک رنگ مطابق سلیقه خودتان برای رنگ کردن بطری استفاده کنید و سپس اجازه دهید تا خشک شود. بطری را به هر شکلی که دوست دارید رنگ کنید. برای زیباتر شدن گلدان، می‌توانید از دو یا چند رنگ استفاده نمایید. می‌توانید با استفاده از نوارهای تزیینی، لبه‌های گلدان را تزیین کنید. حداقل دو ساعت صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود.

بطری را پانچ کنید

از دستگاه پانچ برای درست کردن سوراخ در دو طرف بطری استفاده کنید. سپس طناب را از سوراخ‌ها رد کنید و آن را گره بزنید. طوری که گره از سوراخ رد نشود.

ساخت گلدان

گیاه را گلدان قرار دهید

ساخت گلدان

انتهای گلدان را سوراخ کنید، درون گلدان مقداری خاک بریزید. سپس گیاه را در گلدان قرار دهید. اطراف گیاه به اندازه خاک بریزید که گلدان پر شود. گلدان را در جای مناسب آویزان کنید و از آن لذت ببرید.

 

 

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ