طرز کاشت هسته آووکادو به صورت تصویری

 

آووکادو یکی از خوشمزه ترین میوه‌های تابستانی است. آووکادو حاوی مواد مغذی بسیار زیادی می‌باشد و عطر و طعم بسیار خوبی دارد. برای خیلی از افرادی که آووکادو مصرف می‌کنند پیش آمده است که چگونه می‌توان هسته آن را کاشت. کاشت هسته آووکادو می‌تواند یک پروژه سرگرم کننده باشد.


چگونگی کاشت هسته آووکادو 


1 - زمانی که آووکادو را مصرف می‌کنید، هسته آن را بشویید و خشک کنید.
2 – یک لیوان را با آب پر کنید (تقریبا تا لبه).
3 – سه خلال دندان وسط هسته آووکادو فرو کنید. این خلال‌ها باعث می‌شود هسته به طور کامل در آب وارد نشود. فقط انتهای هسته آووکادو باید در معرض آب باشد. حدودا 2 سانتی متر از انتهای هسته آووکادو باید در آب قرار بگیرد.

 

Imagem


4 – لیوان آب را در یک مکان گرم و روشن قرار دهید ولی نور مستقیم خورشید به آن نرسد. یک پنجره آفتابی مناسب است.
5 – در صورت نیاز به لیوان آب اضافه کنید. چند روز یک بار آب لیون را عوض کنید.
6 – دو تا شش هفته بعد، ریشه‌های آووکادو شروع به رشد می‌کنند.
7 – اگر بعد از هشت هفته، ریشه آووکادو ظاهر نشد، از یک هسته دیگر برای کاشت استفاده کنید.

 

Imagem


8 – زمانی که اندازه ساقه به 15 تا 17 سانتی متر رسید، نصف آن را برش دهید.
9 – زمانی که ریشه ضخیم شد و ساقه دوباره برگ داد، گیاه را در یک گلدان حدود 25 سانتی‌متر بکارید. به صورتی که نیمی از از هسته آووکادو بالای سطح خاک قرار بگیرد. از خاک‌های غنی از هوموس برای پر کردن گلدان استفاده کنید. خاک‌های حاوی خاک برگ برای کاشت مناسب هستند.

 

Imagem


10 – زمانی که اندازه گیاه به 30 سانتی‌متر رسید، دو برگ بالایی گیاه را بچینید. این کار باعث می‌شود گیاه به رشد شاخه‌های جانبی و برگ‌های بیشتر تشویق شود. هر بار که گیاه 15 سانتی متر بزرگ تر می‌شود، دو برگ بالایی آن را بچینید.


مراقبت از گیاه آووکادو 


  • - گیاه آووکادو را در یک مکان گرم و آفتابی قرار دهید.
    - خاکی که گیاه آووکادو در آن کاشته می‌شود باید زهکشی خوبی داشته باشد. خاک را همیشه مرطوب نگه دارید ولی از خیس شدن خاک پرهیز کنید. برگ‌های زرد در گیاه آووکادو نشان دهنده آبیاری بیش از حد است. اجازه دهید بین هر بار آبیاری، سطح خاک کمی خشک شود.
    - اگر شما در یک منطقه گرمسیر زندگی می‌کنید، می‌توانید گیاه آووکادو را در زمین بکارید تا به اندازه کافی بزرگ شود. چندین سال طول می‌کشد تا گیاه آووکادو به میوه دهی برسد. برخی از گیاهان 3 تا 4 سال بعد از کاشت، میوه تولید می‌کنند. برخی 15 سال طول می‌کشد تا میوه دهی برسند و برخی از گیاهان آووکادویی که از هسته کاشته می‌شوند، هرگز به میوه دهی نمی‌رسند و فقط به عنوان یک گیاه زینتی می‌توان آن را نگه داشت. برای اینکه سریع تر به میوه دهی برسید می‌توانید از نهال آووکادو استفاده کنید.
    - گیاه آووکادو نباید در دمای کمتر از 7 درجه سانتی گراد قرار بگیرد. در مناطقی که دمای هوا در زمستان از این میزان سردتر می‌شود، باید گیاه آووکادو در گلدان کاشته شود و در طول زمستان به محیط داخلی منتقل گردد.
    - شته‌ها می‌توانند به آووکادو آسیب برسانند. در صورت مشاهده شته روی گیاه آووکادو ، آن‌ها را با فشار آب از بین ببرید یا از صابون‌ها و روغن‌های حشره کش برای از بین بردن شته‌ها استفاده نمایید.

محصولات مرتبط

2 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ