کاشت گل عسل(Alyssum)

گل عسل (Alyssum)
گل عسل یا گل زعفرانی (به انگلیسی Alyssum) از گیاهان خانواده چلیپاییان است و بوته آن کوتاه و به اندازه 25 سانتی متر می باشد. برگ های گل عسل (Alyssum) پوشیده از کرک های مایل به خاکستری است و رنگ گل هایش زرد روشن درخشنده می باشد. گل های این گیاه در ماه های فروردین و اردیبهشت به فراوانی روی بوته ی آن باز می شود. این مشخصات که گفته شد مربوط به نوعی از این گل است که به آن سبد طلا می گویند.
 
گل Alyssum
 
نوع دیگری از این گل وجود دارد که گل هایی سفید و ریز هستند و معروف به Alyssum Maritimum می باشد.
 
گل Alyssum
 
هریک از این دو نوع گل انواع دیگری مثل Alyssum Compacte و گونه ای با برگ های رنگارنگ و گل زعفرانی (Alyssum Saxatile ) است که گل های این نوع پرپر می باشد.
کاشت گل عسل (Alyssum)
انواع پرپر و رنگارنگ این گل را به وسیله قلمه زدن ریشه و بقیه انواع را با کاشتن بذر زیاد می کنند. بذر گل عسل (Alyssum) را در ماه خرداد ابتدا در ظروف پلاستیکی  بزرگ در خانه کاشته و بوته ها را پاییز در جای اصلی خود می کارند. بعد از کاشت بذرها در ظرف باید به آن ها آب داده شود تا مرطوب شوند ولی خاک نباید خیس شود. بعد از کاشت بذرها بهتر است روی ظرف را با یک پلاستیک شفاف پوشاند، این کار از خشک شدن بذرها جلوگیری می کند. پوشش پلاستیکی باید شفاف باشد تا نور خورشید بتواند از آن عبور کند. مکانی که ظرف در آن قرار داده می شود باید تهویه خوبی داشته باشد. زمانی که بذرها جوانه زدند و دو برگ کامل تشکیل دادند می توان پوشش پلاستیکی را از روی ظرف برداشت و ظرف را به یک مکانی که آفتابی تر است منتقل کرد. گیاه را باید مرطوب نگه داشت. خاکی که گل عسل (Alyssum) در آن کاشته می شود باید سبک باشد. زمینی که این گل ها در آن کاشته می شوند باید رو به خورشید باشد.
گل عسل (Alyssum) برای تمام تزیینات گل کاری های بهاری مانند تپه گل، حاشیه ها مناسب است. این گل ها را روی سنگ چین های باغ ها نیز می توان کاشت.
 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ