هرس کردن کلم بروکلی

چگونگی هرس کردن کلم بروکلی

کلم بروکلی به صورت خام، بخارپز و یا به صورت ترکیب شده با گوشت و ... بسیار خوشمزه است، برداشت کلم بروکلی در اوایل بهار یا پاییز برداشت می‌شود. چندین مکتب فکری وجود دارد که آیا هرس کلم بروکلی باید انجام شود یا نه که اغلب به آن نیشگون گرفتن(فشار دادن با انگشتان دست) می‌گویند. این کار برای سبزیجات فصل سرد لازم است. کلم بروکلی به طور کلی یک یک گل اصلی و بزرگ در بالای ساقه مرکزی تولید می‌کند و خوشه های کوچکتر و یا گلچه در اطراف ساقه اصلی رشد می‌کنند. با توجه به هدف شما برای برداشت کلم بروکلی و این که کاشت شما در بهار بوده است یا پاییز، شما می‌توانید کلم بروکلی خود را به یکی از سه روش زیر هرس کنید.

کلم بروکلی

1 – گل مرکزی جدید توسعه یافته کلم بروکلی را در اوایل بهار یا پاییز با انگشتان خود نیشگون بگیرید(با انگشتان دست فشار دهید)، حدود یک ماه بعد از انتقال کلم بروکلی از خزانه به زمین این کار را انجام دهید. با توجه به مطالعات ایوان ساویو استاد باغبانی علمی در لس آنجلس، این کار شاخه های جانبی را تحریک به رشد و توسعه می‌کند و دیگر گل اصلی خیلی بزرگ و گلچه ها خیلی کوچک نخواهند شد.

2 – همه گلچه های کناری جانبی جوان را برای ترویج یک گل مرکزی بزرگ فشار دهید. یک مطالعه که در سال 1997 در نشریه علوم بین المللی Kasetsart منتشر شد نشان داد که حذف همه گلچه های جانبی در طول فصل رشد باعث ایجاد یک گل مرکزی بزرگ می‌شود. انجام این کار و به دست آوردن یک گل مرکزی بزرگ تر بهتر از این است که هم گل مرکزی و هم گلچه ها کوچک باشند. این کار برای کسانی است که دوست دارند کلم هایی که برداشت می‌کنند گل مرکزی بزرگی داشته باشند.

3 – ساقه مرکزی را زمانی که کلم بروکلی برای برداشت آماده است با یک چاقو به اندازه 15 سانتی متر از ساقه قطع کنید و جوانه های کوچک جانبی که به رنگ سبز روشن هستند و سفت می‌باشند را روی ساقه نگه دارید. اجازه دهید که جوانه های جانبی رشد کنند و وقتی که برای برداشت آماده شدند آن ها را برش دهید. با توجه به مطالعات انجام شده در ارتباط با گیاهان در دانشگاه کالیفرنیا، نشان داده شده است زمانی که از این روش در پاییز استفاده می‌شود کلم بروکلی می‌تواند تا سه ماه بازده داشته باشد. در بهار با نزدیک شدن به تابستان و افزایش دما، جوانه های کلم بروکلی مجبور می‌شوند به گل رفته و دانه تولید کنند. برداشت بهاری کوتاه است.

نکات

کلم بروکلی را می‌توان به مدت یک هفته در یخچال نگه داری کرد، که به شما اجازه می‌دهد شاخه های جانبی را در طی چند روز برای یک وعده غذایی به اندازه کافی برداشت کنید، همچنین می‌توانید کلم های اضافی را منجمد کرده و در فریزر نگه داری نمایید.

هشدار

کلم بروکلی مستعد ابتلا به آفات است، بنابراین نباید کلم بروکلی را در جایی که سال قبل در آنجا کلم بروکسل و دیگر محصولات مشابه کاشته شده است بکارید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ