آموزش کاشت گل شیپور طلایی

گل شیپور طلایی
نام لاتین: yellow bell
نام علمی: Allamanda Cathartica
گل شیپور طلایی یک گیاه چند ساله بومی برزیل است و دارای گل های زرد ترومپت شکل بسیار زیبایی می‌باشد و با نام تکوما (Tecoma Stans) نیز شناخته می‌شود. گل دهی از اوایل بهار تا ظهور اولین سرما است. این گیاه می‌تواند به ارتفاع 6 متر رشد کند ولی با هرس کردن می‌توان به راحتی اندازه آن را تا 1.5 متر نگه داشت. این گیاه رشد آسانی دارد و مراقبت از آن آسان است و به راحتی در گلدان هم رشد می‌کند. زمانی که در گلدان کاشته می‌شود مراقبت از آن آسان تر است و می‌توان در زمان سرما گیاه را به محیط داخلی منتقل کرد. این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 15- تا 10 درجه سانتی گراد است قادر به رشد می‌باشد.
کاشت بذر گل شیپور طلایی
نصف گلدان را شن و ماسه درشت و نصف دیگر را با خاک گلدان پر کنید و آن ها را به خوبی با هم مخلوط نمایید. سپس خاک را به طور کامل مرطوب کنید. بذر را به صورت تخت روی سطح خاک قرار دهید و با نوک انگشت فشار دهید و آن را با لایه نازکی خاک (6 میلی متر) بپوشانید. 
گلدان را در یک مکان روشن (با نور غیر مستقیم خورشید) قرار دهید و دما را روی 24 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. تا زمان جوانه زنی خاک را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید. در شرایط مناسب، بذر گل شیپور طلایی 3 روزه جوانه می‌زند اما ممکن است تا یک ماه هم طول بکشد. 
زمانی که نهال مجموعه سوم برگ را تشکیل داد به تدریج درجه حرارت را کم کنید و هر زمان که خاک در حال خشک شدن بود به گیاه آب دهید و خاک را مرطوب کنید. زمانی که اندازه نهال به 10 سانتی متر رسید می‌توان آن را به زمین یا گلدان بزرگ تر منتقل کرد. در بهار بعد از رفع سرما می‌توان نهال را به زمین منتقل نمود. 
نهال گل شیپور طلایی را در یک خاک شنی و آفتاب کامل بکارید. این گیاه خاک های دارای زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد. این گیاه قادر به تحمل خشکسالی است. هفته ای دو یا سه بار آبیاری برای این گیاه کافی است، زمانی که خاک در حال خشک شدن بود به گیاه آب دهید. 
گیاه شیپور طلایی در تابستان غلاف هایی تولید می‌کند که حاوی دانه هستند، از این دانه ها می‌توان برای کاشت مجدد گیاه استفاده کرد. 
برای گیاهانی که در گلدان نگه داری می‌شوند در طول بهار و تابستان دو هفته یک بار به گیاه کود دهید. برای گیاهانی که در زمین کاشته شده اند هر شش هفته تا هشت هفته یک بار در بهار و تابستان به گیاه کود دهید. از یک کود محلول همه منظوره برای گل شیپور طلایی استفاده کنید. دو تا سه قاشق چای خوری کود را با 4 لیتر آب مخلوط کنید و به میزان لازم به گیاه بدهید.

گل شیپور طلایی

 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ