آموزش کاشت درختچه به ژاپنی

درختچه به ژاپنی 
نام علمی: Chaenomeles japonica
نام لاتین: Japanese Quince

درخت به ژاپنی یک درخت کوچک از خانواده رز است که بومی چین و ژاپن می‌باشد و در کوه های جنگلی این مناطق به صورت طبیعی رشد می‌کند. درختچه به ژاپنی معمولا به ارتفاع 60 تا 90 سانتی متر و عرض 90 تا 180 سانتی متر رشد می‌کند و به دلیل اندازه کوچک و ظاهر زیبایی که دارد یک درخت مناسب برای درست کردن بونسای می‌باشد. این درخت در اوایل زمستان گل های صورتی و قرمز بسیار زیبایی تولید می‌کند و گل دهی تا مدت زیادی ادامه می‌یابد. برگ های درختچه به ژاپنی بیضی شکل بوده و اندازه آن ها 3 تا 5 سانتی متر می‌باشد. میوه های خوراکی شبیه به، در پاییز در درختچه ظاهر می‌شوند. درختچه به ژاپنی بسیار مقاوم است و در مناطقی که در زمستان دمای هوا 10- درجه سانتی گراد است نیز قادر به رشد می‌باشد. این گیاه به مراقبت کمی نیاز دارد. درختچه به ژاپنی مقاومت بالایی دارد و تقریبا در هر خاک و موقعیتی رشد می‌کند. گیاه طیف گسترده ای از شرایط آب و هوایی را تحمل می‌کند و در شرایط خشک و سرد تا دمای 10- درجه سانتی گراد زنده می‌ماند. 

درختچه به ژاپنی


گیاهان با آبیاری منظم به خصوص در طول یک تابستان گرم و خشک به بهترین نحو رشد می‌کنند. آبیاری را در زمستان کاهش دهید اما هرگز اجازه ندهید خاک به طور کامل خشک شود. درختچه به ژاپنی خاک های با زهکشی خوب و آفتاب کامل را ترجیح می‌دهد، هرچند در مناطق خیلی گرم بهتر است درختچه در یک مکان با سایه جزیی کاشته شود.
چگونگی کاشت بذر درختچه به ژاپنی
قبل از کاشت بذرها را در آب داغ قرار دهید و اجازه دهید به مدت 24 تا 48 ساعت در آب قرار داشته باشند. سپس آن ها را در یک کیسه پلاستیکی حاوی پیت ماس یا ورمیکولیت مرطوب قرار داده و کیسه را به مدت 3 تا 4 ماه در یخچال بگذارید. در طول این مدت پیت ماس یا ورمیکولیت را مرطوب نگه دارید. در صورتی که در طول این مدت بذری جوانه زد آن را از یخچال خارج کنید و در خاک بکارید. قرار دادن بذرها در یخچال برای شکستن خواب دانه ضروری است. بعد از گذشت دوره سرما دهی، بذرها را به عمق 6 میلی متر در یک گلدان حاوی خاک مرطوب بکارید. خاک را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید. گلدان را در یک مکان با دمای 20 تا 24 درجه سانتی گراد قرار دهید. جوانه زنی ممکن است چند ماه طول بکشد، مدت زمان جوانه زنی بیشتر به شکستن خواب بذر بستگی دارد بنابراین ناامید نشوید. بذرها برای جوانه زنی به نور نیاز دارند. گلدان را با یک پلاستیک بپوشانید و آن را در یک مکان روشن قرار دهید. 
بعد از جوانه زنی پلاستیک را از روی گلدان بردارید و مقدار بیشتری نور در اختیار گیاه قرار دهید. گلدان ها را در آغاز فصل رشد خارج از خانه قرار دهید تا با هوای جدید خو بگیرند و در طول فصل کاشت، نهال ها را در مکان دائمی خود بکارید. فاصله کاشت بین نهال ها را 90 تا 360 سانتی متر در نظر بگیرید. 

درختچه به ژاپنی

میوه به ژاپنی

محصولات مرتبط

2 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ