برداشت میوه فیسالیس

 

فیسالیس یک عضو از خانواده‌ی گیاهان تاجریزی(گیاهانی‌که برگ‌های پنج‌پره دارند) است و با گوجه‌فرنگی، بادمجان، سیب‌زمینی و فلفل ارتباط دارد، فیسالیس یک گیاه سالانه است که تا ارتفاع 45-75 سانتی‌متر رشد می‌کند و دارای برگ‌های تیره، شکوفه‌های زرد کم‌رنگ و پوسته‌ی قلبی شکل کاغذی است. این گیاه هم‌چنین به عنوان گیلاس‌زمینی هم شناخته می شود، اغلب به عنوان گیاه زینتی تولید می‌شود و به زیبایی منظره می‌افزاید. با این حال میوه‌های نارنجی عجیبی داخل پوسته رشد می‌کنند. میوه‌های فیسالیس طعمی شبیه به آناناس دارند.

 

میوه فیسالیس

 

برداشت میوه‌های فیسالیس


1.    میوه های فیسالیس را موقعی که روی زمین افتاده برداشت کنید.  برای دیدن میوه هایی که در پوستهی چرمی رنگ و کاغذیاش پنهان شده، شاخههای گیاه را بردارید. 
2.    اجازه دهید که میوه در پوستهاش باقی بماند تا زمانی که شما می خواهید از آن استفاده کنید یخ نزند. زمانی که در پوسته بماند و دراتاق سرد با تهویهی مطلوب نگهداری شود میوه‌ها شیرینتر میشوند و تا 6  ماه ماندگار هستند.
3.    زمانی که می خواهید از میوه فیسالیس استفاده کنید، پوستهی خشک را جدا کنید. روش دیگر این است که پوستهی میوه را گرفته و آنها را در فریزر نگهداری کنید. در این صورت تا چند هفته ماندگار خواهند بود.


نکته 


میوه فیسالیس به خوبی یخ می‌زنند و شما می‌توانید میوه‌های یخ زده را برای سس، کلوچه‌های میوه‌ای یا سایر غذاهای پختنی استفاده کنید. برای یخ زدن فیسالیس، میوه‌ی شسته شده و پوست‌کنده را روی یک ورق کیک پخش کنید و سپس کیک را در فریزر قرار دهید. زمانی که میوه های فیسالیس یخ زده‌اند، آن‌ها را به ظرف‌های پلاستیکی مخصوص فریزر منتقل کنید. اگرچه فیسالیس یک گیاه سالانه است، اغلب خودش سال به سال بذر می‌دهد.


هشدار 


از چیدن میوه های فیسالیس قبل از افتادنشان از درخت، بپرهیزید. میوه‌ی نارس بی‌نهایت ترش‌مزه و دارای سولانین است. همان ماده‌ی سمی که در معرض نور آفتاب باعث می‌شود سیب‌زمینی به رنگ سبز روشن تبدیل شود. سولانین به مقدار کم برای بیشتر مردم خطرناک نیست اما خوردن بیش از اندازه ممکن است باعث بیماری‌های شدیدی شود.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ