برداشت جوانه های کلم بروکلی

جوانه کلم بروکلی

جوانه کلم بروکلی یک انتخاب بسیار عالی برای اضافه کردن ویتامین ها و مواد مغذی به وعده های غذایی می‌باشد. زمانی که بذرها در خاک کاشته می‌شوند می‌توان جوانه های کلم بروکلی را به سرعت برداشت کرد، در حدود 5 روز جوانه ها آماده مصرف هستند. جوانه کلم بروکلی بهترین رشد را در خانه دارد و به مراقبت یا زمان زیادی نیاز ندارد. بذرهایی را برای تولید جوانه انتخاب کنید که برای به دست آوردن آن ها از قارچ کش یا حشره کش استفاده نشده باشد.

چگونگی برداشت جوانه کلم بروکلی کاشته شده در خاک

1 – جوانه های 5 تا 6 روزه را از سطح خاک با یک قیچی تیز قطع کنید. جوانه ها باید برگ های سبز باز داشته باشند. جوانه ها باید در معرض نور غیر مستقیم خورشید رشد کرده باشند.

2 – جوانه ها را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. در کاسه آب سرد بریزید به گونه ای که روی جوانه ها را آب بگیرد.

3 – جوانه ها را با دست در آب حرکت دهید. این کار باعث پاک شدن خاک های موجود بر روی جوانه ها می‌شود. همچنین دانه های موجود در جوانه ها نیز به سطح آب می آیند.

4 – دانه هایی که بر روی سطح آب قرار گرفته اند را حذف کنید. 

5 - جوانه ها و آب را در یک صافی بریزید تا آب تخلیه شود.

6 – جوانه های کلم بروکلی را بر روی چند لایه دستمال کاغذی بگذارید و اجازه دهید در معرض هوا کاملا خشک شوند.

7 – زمانی که جوانه ها کاملا خشک شدند آن ها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. کیسه پلاستیکی را ببندید و آن را در یخچال بگذارید. جوانه کلم بروکلی به مدت 6 هفته قابل نگه داری در یخچال است و به صورت تازه باقی می ماند.

وسایلی که شما نیاز دارید:

قیچی 

کاسه بزرگ 

آب خنک

صافی

دستمال کاغذی

کیسه پلاستیکی

نکات

- اگر زمانی که جوانه ها را در کیسه پلاستیکی قرار می دهید گرم هستند، چند سوراخ کوچک در کیسه پلاستیکی ایجاد کنید تا جوانه ها در کیسه عرق نکنند. بعد از این که جوانه ها خنک شدند آن ها را به یک کیسه پلاستیکی سالم منتقل کنید و کیسه را ببندید. 

- جوانه ها باید چند روز در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار بگیرند تا سبز شوند.

هشدار

- 12 تا 24 ساعت قبل از برداشت جوانه ها، به آن ها آب ندهید. انجام این کار باعث می‌شود جوانه ها آب اضافی را حفظ کنند و در زمان ذخیره سازی دوام بیشتری خواهند داشت.

- بعد از برداشت جوانه ها، ظروف کاشت را ضد عفونی کنید و برای کاشت بعدی از یک گلدان تازه استفاده نمایید. برای ضد عفونی کردن ظروف به این طریق عمل کنید: ظروف کاشت را به مدت 20 دقیقه در یک محلول حاوی یک قسمت سفید کننده و نه قسمت آب قرار دهید. سپس ظرف ها را با آب کاملا شستشو دهید و اجازه دهید در معرض هوا خشک شوند، سپس بذرهای جدید را در آن ها بکارید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ