کاشت گیاه آنکارینا روزلیانا

 

گیاه آنکارینا روزلیانا
نام علمی: Uncarina roeoesliana
نام لاتین: Uncarina Roeoesliana


گیاه آنکارینا روزلیانا بومی جنوب غربی ماداگاسکارا می‌باشد. زیستگاه طبیعی این گونه در مناطق نیمه خشک و زمین‎های هموار دارای سنگ‌های آهکی است و یک گیاه برگریز می‌باشد. گیاه آنکارینا روزلیانا یک درختچه کوهستانی با برگ‎های بلند است که به ارتفاع 2 متر رشد می‎کند، گیاه طوقه بی قاعده‌ای بسیار جالبی را در پایه ایجاد می‌کند. این گیاه در میان گونه‌های Uncarina دارای گل‎های کوچک تری است. گل‎ها زرد رنگ هستند و مرکز آن‌ها سبز می‌باشد و شکل آن‌ها تا حدودی به گل اطلسی شباهت دارد. گل دهی در طول ماه‌های گرم است. برگ‎های گیاه 3 یا 5 لوبی هستند و دارای کرک‎های ریزی می‌باشند و در طول فصل زمستان برگ‎ها می‌ریزند. 
این گیاه رشد آسانی دارد و در برابر گرما بسیار مقاوم است. گیاه دارای جذابیت بسیار زیادی بوده و در هر محیط گرم و نیمه گرمسیری به راحتی رشد می‌کند و یک گیاه مناسب برای کاشت در گلدان است و می‎توان آن را در خانه نیز نگه داری نمود. گیاه آنکارینا روزلیانا به توجه و مراقبت کمی نیاز دارد و به محض اینکه مقداری به آن توجه شود (مانند عوض کردن گلدان یا کوددهی) به خوبی رشد می‌کند و بسیار زیبا خواهد شد. در صورتی که برای گیاه آب کافی فراهم شود می‎تواند گرما و نور شدید را تحمل کند ولی باید از یخ زدگی و سرما محافظت شود. زمانی که برای گیاه آنکارینا روزلیانا آب و گرمای کافی فراهم شود به سرعت رشد می‎کند. گیاه به دلیل شکل جالب ساقه‎، زمانی که در گلدان کاشته می‌شود به صورت طبیعی به شکل بونسای رشد می‌کند.

 

گل آنکارینا روزلیانا


کاشت بذر آنکارینا روزلیانا


بذر آنکارینا روزلیانا باید در یک خاک غنی با زهکشی خوب کاشته شود. مخلوط خاک‎ غنی گلدان با شن و ماسه و پرلیت برای کاشت مناسب است. همچنین می‎توان برای کاشت از خاک غنی کاکتوس نیز استفاده نمود. قبل از کاشت بذرها را به مدت 48 ساعت در آب گرم قرار دهید. سپس بذرها را در سطح خاک قرار دهید و با لایه نازکی خاک بپوشانید. گلدان را در یک مکان گرم بگذارید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر گیاه آنکارینا روزلیانا 23 تا 25 درجه سانتی‎گراد است. در دمای پایین تر بذر جوانه نمی‌زند. تا زمان جوانه‎زنی خاک را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید. برای حفظ رطوبت می‎توان یک پلاستیک شفاف روی گلدان بکشید. در شرایط مناسب بذرها یک تا دو هفته بعد از کاشت جوانه می‎زنند. بعد از جوانه‎زنی پلاستیک را بردارید.


مراقبت از گیاه آنکارینا روزلیانا


گیاه باید در طول تابستان به صورت منظم آبیاری شود ولی در طول زمستان نباید به آن آب داده شود. زمانی که برگ‎های گیاه می‌ریزند، به آب نیاز ندارد. گیاه آنکارینا روزلیانا به رطوبت بیش از حد نیز حساس است بنابراین بین هر آبیاری اجازه دهید خاک کمی خشک شود. گیاه باید در طول زمستان در دمای زیر 10 درجه سانتی‎گراد قرار نگیرد، البته برای مدت کوتاهی می‌تواند این دما را تحمل کند ولی در دمای 2 درجه سانتی‌گرد از بین می‌رود. 
برای رشد سریع تر گیاهان جوان می‌توان از کود استفاده نمود. از کودهای محلول برای گیاه آنکارینا روزلیانا استفاده نمایید. گیاه تحمل بالایی در برابر گرما دارد و دمای 45 درجه سانتی‌گراد را به راحتی تحمل می‌کند بدون اینکه برگ‌های آن از بین بروند. گیاه آنکارینا روزلیانا را می‎توان در آفتاب کامل و سایه جزیی نگه داری کرد.

 

گیاه آنکارینا روزلیانا

 

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ