کاشت پشن فروت با قلمه

پشن فروت می پاپ (Passiflora incarnata) رشد سریعی دارد و بومی شرق ایالات متحده می‌باشد. این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 1- درجه سانتی گراد است رشد می‌کند، حتی ممکن است در مناطقی که دمای هوا در زمستان 26- درجه سانتی گراد است نیز زنده بماند. پشن فروت می پاپ در تابستان گل های بسیار زیبا و معطری تولید می‌کند.
نگهداری از پشن فروت می پاپ
در بهار یک لایه 5 سانتی متری مالچ در قسمت ریشه گیاه پشن فروت روی زمین بریزید. زمانی که مالچ تجزیه شد، آن را با یک لایه جدید جایگزین کنید.
در سراسر فصل رشد منطقه ریشه را برای عملکرد مطلوب گیاه مرطوب نگه دارید. پشن فروت می پاپ خشکی را تا حدودی تحمل می‌کند.
چگونگی کاشت پشن فروت با قلمه
یک قلمه 8 تا 10 سانتی متری از گیاه پشن فروت در اواخر بهار یا اوایل تابستان جدا کنید. برای بریدن شاخه از یک قیچی تیز استفاده کنید و با الکل آن را تمیز نمایید. در هر بار برش قلمه، قیچی را با الکل پاک کنید. یک گلدان 8 سانتی متری را با خاک گلدان پر کنید و 5 سانتی متر از قسمت بدون برگ قلمه را در خاک قرار دهید. خاک را مرطوب نگه دارید و گلدان را در یک مکان سایه دار بگذارید. می‌توان گلدان را با پلاستیک شفاف پوشاند تا رطوبت خاک حفظ شود. سه تا 4 هفته بعد گیاه ریشه می‌زند.
زمانی که قلمه ریشه زد می‌توانید آن را در یک مکان با آفتاب کامل و خاک دارای زهکشی خوب بکارید.
میوه های پشن فروت می پاپ از اوایل تابستان تا اواسط پاییز رسیده می‌شوند. بذرهای میوه ها را می‌توان ذخیره کرد و آن ها را در اوایل بهار کاشت.
نکته
شاخه های آسیب دیده و بیمار را حذف کنید. در صورت مشاهده کرم در گیاه آن ها را از بین ببرید. کرم ها می‌توانند آسیب جدی به گیاه بزنند.
زمانی که دانه های موجود در گیاه را خارج کردید، ابتدا آن ها را بشویید سپس آن ها را خشک کنید و بعد آن ها را ذخیره نمایید.
خاک را مرطوب نگه دارید، برای حفظ رطوبت خاک می‌توانید یک لایه مالچ روی خاک اضافه کنید. مواظب باشید خاک را خیس نکنید.

پشن فروت می پاپ 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ