پشن فروت پشن فروت خبرخوان

پشن فروت

پشن‌فروت درختی بالا رونده است که گل‌های زیبایی دارد. این درخت حداقل 10 تا 15 سال عمر اقتصادی دارد اما ممکن است بیش از 30 سال عمر کند. پشن‌فروت به گل‌های زیبا که گل ساعتی است و میوه بسیار خوش‌طعم و خوشمزه معروف است. کاشت پشن‌فروت معمولا از بذر انجام می‌شود که در بذرام بذر انواع پشن‌فروت عرضه شده است. همچنین می‌توانید نهال پشن‌فروت را در بذرام تهیه کنید.


چه مدت طول می‌کشد تا قلمه پشن فروت ریشه بزند؟
گیاه پشن فروت با داشتن گل های زیبا و برگ های سبز تیره، باعث می‌شود شما را به سمت خود جذب کند تا این گیاه زیبا را در باغ خود تکثیر کنید. گیاه پشن فروت را می‌توان از طریق بذر و قلمه کاشت. در شرایط مناسب می‌توان در بهار یا پایان فصل رشد یک قلمه از گیاه جدا کرده و آن را ریشه دار کنید.

پشن فروت می پاپ (Passiflora incarnata) همچنین با نام پشن فروت مقاوم نیز شناخته می‌شود و بومی شمال آمریکا می‌باشد. این گیاه گرمسیری در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 1- درجه سانتی گراد است به خوبی رشد می‌کند. در مناطق معتدل این گیاه به صورت همیشه سبز زندگی می‌کند ولی زمانی که دمای هوا به زیر نقطه انجماد می‌رسد، پشن فروت می پاپ می‌میرد و دوباره رشد جدید آن در بهار آغاز می‌شود. برای کنترل اندازه گیاه، باید هر سال در اواخر زمستان یا اوایل بهار قبل از شروع رشد جدید در گیاه آن را هرس نمود.

پشن فروت می پاپ (Passiflora incarnata) رشد سریعی دارد و بومی شرق ایالات متحده می‌باشد. این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 1- درجه سانتی گراد است رشد می‌کند، حتی ممکن است در مناطقی که دمای هوا در زمستان 26- درجه سانتی گراد است نیز زنده بماند. پشن فروت می پاپ در تابستان گل های بسیار زیبا و معطری تولید می‌کند.

پشن فروت (Passiflora edulis) یکی از گیاهانی است که رشد سریعی دارد و می‌تواند به ارتفاع 9 متر رشد کند. هرس گیاه پشن فروت باعث می‌شود گیاه از سلامت بیشتری برخوردار باشد و عمر آن بیشتر شود. همچنین با هرس گیاه پشن فروت برداشت میوه ها نیز آسان تر می‌شود و باعث ترویج رشد جدید در گیاه می‌گردد. گیاه پشن فروت در مناطقی که دمای هوا در زمستان 4- تا 10 درجه سانتی گراد است قادر به رشد است. بهترین زمان برای هرس گیاه پشن فروت در بهار بعد از آخرین سرما و قبل از شروع رشد جدید در گیاه می‌باشد.

گیاه پشن فروت (Passiflora edulis)  بنفش دارای برگ های براق و گل های معطر بسیار زیبایی می‌باشد. میوه های پشن فروت بنفش بیضی شکل هستند که می‌توانند به طول 7.5 سانتی متر بزرگ شوند. عطر و طعم میوه پشن فروت بنفش تقریبا شبیه پرتقال است. این گیاه بومی مناطق نیمه گرمسیری است ولی به خوبی در مناطقی که دمای هوا در زمستان 4- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. گرده افشانی متقاطع برای انواع پشن فروت زرد نیاز است. اما باغبانان در زمان گرده افشانی ممکن است کمی با زنبورهای گرده افشان مشکل داشته باشند. در صورت عدم وجود زنبورهای گرده افشان، می‌توان گرده افشانی را با دست انجام داد.

مانند سایر میوه های خوشمزه گرمسیری، گیاه پشن فروت نیز میوه های بسیار شیرین و خوشمزه ای تولید می‌کند که به طور مستقیم خورده می‌شود یا در نوشیدنی ها، ژله، دسر، کیک و ... استفاده می‌شود. پشن فروت بنفش، یک گیاه همیشه سبز است که در مناطقی که دمای هوا در زمستان 1- تا 12 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. همچنین می‌توان این گیاه را به عنوان یک گیاه خانگی نیز پرورش داد. اگرچه به طور کلی این گیاه به سادگی رشد می‌کند ولی می‌توان به گیاه آب اسپری کرد تا از رطوبت بیشتری برخوردار شود و از محیطی که در آن قرار دارد لذت ببرد و بیماری ها و آفات نیز کنترل شوند.

بیش از 400 گونه پشن فروت وجود دارد که اکثر گونه ها به صورت بالارونده رشد می‌کنند و با توجه به نوع گونه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کنند. گیاه پشن فروت گل های بسیار زیبا و جذابی تولید می‌کند و رشد سریعی دارد. این گیاه در درجه اول برای گل های بسیار زیبایی که تولید می‌کند کاشته می‌شود، البته برخی گونه ها را برای تولید میوه می‌کارند. زمانی که گیاه پشن فروت شکوفه ندهد، وضعیت گیاه ممکن است نگران کننده باشد و دلایل متفاوتی دارد.

گیاه پشن فروت یک گیاه همیشه سبز است که گل های بسیار دیدنی و جذابی تولید می‌کند. رنگ گل ها با توجه به نوع گونه متفاوت است، گونه های مختلف پشن فروت  در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کنند. هرچند بیشتر گونه های پشن فروت نیمه گرمسیری هستند و در برابر سرما مقاوم نمی‌باشند. برخی از گونه ها میوه نیز تولید می‌کنند.

پشن فروت با گل های بسیار زیبایی که در تابستان و پاییز تولید می‌کند و برگ های لوب دار و زیبایی که دارد، یک گیاه بسیار مناسب برای محوطه سازی است. پشن فروت از بین 400 گونه ای که دارد فقط 60 گونه آن دارای غلاف خوراکی هستند. غلاف ها میوه های گردی می‌باشند که درون آن ها پر از دانه است و در نتیجه گرده افشانی گل ها به دست می‌آیند. دو نوع اصلی میوه پشن فروت به رنگ بنفش و زرد موجود می‌باشد.

گیاه پشن فروت بیش از 400 گونه دارد که به صورت بالارونده رشد می‌کنند، دارای برگ های پهن، میوه های تخم مرغی شکل و گل های بسیار زیبایی می‌باشد. اکثر گونه های پشن فروت نیازهای مشابهی دارند و در مکان های مشابهی قادر به رشد هستند. برای گرفتن بهترین نتیجه باید یک گونه ای برای کاشت انتخاب شود که با آب و هوای منطقه سازگار باشد.

پشن فروت (Passiflora edulis) یک گیاه چند ساله بالارونده است که برای گل های بسیار زیبایی که دارد، برگ های لوب دار و همیشه سبز آن و میوه های خوشمزه ای که تولید می‌کند کاشته می‌شود. درون میوه ها خمیری شکل است که دارای چندین دانه می‌باشد. پوست میوه ها در رنگ های سبز، بنفش، زرد یا نارنجی هستند. پشن فروت بومی جنوب آمریکا است که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری به خوبی رشد می‌کند ولی در مناطقی که زمستان های خیلی سردی دارند رشد خوبی ندارد.

گیاه پشن فروت (Passiflora spp)، پیچ امین الدوله (Lonicera spp) و پیچ اناری (Campsis radicans) در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 1- درجه سانتی گراد است رشد می‌کنند. همه این گیاهان به صورت بالارونده رشد می‌کنند و گل های بسیار زیبا و زرق و برق داری تولید می‌کنند. این گیاهان برای رشد به داربست نیاز دارند و می‌توانند در نزدیکی یکدیگر کاشته شوند. باید دقت شود گونه هایی از این گیاهان که مناسب با منطقه شما هستند را برای کاشت انتخاب نمایید.

پشن فروت وحشی همچنین با نام پشن فروت می پاپ و پشن فروت بنفش نیز شناخته می‌شود. این گیاه گل های بسیار زیبایی به رنگ بنفش و صورتی تولید می‌کند که قطر گل ها به اندازه 8 تا 13 سانتی متر می‌باشد. پشن فروت می پاپ بیشتر برای گل های زیبایی که دارد کاشته می‌شود، گیاه میوه های خوراکی نیز تولید می‌کند که زرد رنگ هستند و زمانی که به بلوغ می‌رسند رنگ آن زرد پررنگ یا نارنجی می‌شود. پشن فروت می پاپ رشد سریعی دارد و در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 10 درجه سانتی گراد است می‌تواند رشد کند. 

زمانی که در برگ های گیاه پشن فروت سوراخ به وجود می‌آید یا برگ ها به طور کامل ناپدید می‌شوند، در گیاه به دنبال یک کرم گرسنه بگردید. چندین پروانه گرمسیری یا نیمه گرمسیری از جمله Gulf fritillary، variegated fritillary و پروانه Julia بر روی گیاه پشن فروت تخم می‌گذارند. کرم های این پروانه ها دارای یک برامدگی تیره و شاخک های ریز در پشت خود هستند و بدن آن ها در رنگ های سفید تا نارنجی یا بنفش و قهوه ای می‌باشد.

پشن فروت موزی (Passiflora mollissima) بومی جنوب آمریکاست که گل های صورتی بسیار زیبا و زرق و برق داری به وجود می‌آورد. میوه هایی که تولید می‌کند 5 تا 13 سانتی متر طول دارند. گل ها و میوه روی ساقه ها به صورت آویزان قرار می‌گیرند. این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 3- تا 12 درجه سانتی گراد است قابل...


نمایش 1 تا 15 از 31 (3 صفحه)