قلمه زدن کاکتوس و ساکولنت

 

Imagem

 

کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها از جمله گیاهانی هستند که برای نگه داری در خانه بسیار مناسب می‌باشند و به مراقبت زیادی نیاز ندارند. اگر به گیاهان آپارتمانی علاقه مند هستید، کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها انتخاب‌های عالی می‌باشند. بیشتر کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها از طریق ساقه، قلمه و یا برگ قابل تکثیر هستند. برای آن دسته از کاکتوس‌هایی که ساقه آن‌ها از چند قسمت تشکیل شده است (مانند کاکتوس کریسمس)، می‌توان از هر قسمت به عنوان یک قلمه استفاده کرد.
برای ساکولنت‌هایی مثل آلوئه ورا، هاوورتیا و آگاوه، باید گیاه از گلدان خارج شود و توپ ریشه تقسیم گردد. کاکتوس‌هایی که دارای چندین سر هستند (مانند مامیلاریا، اچینوپسیس)، سرهای جداگانه را از کاکتوس جدا می‌کنند و به عنوان قلمه می‌کارند.


نحوه قلمه زدن کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها


1 - یک قطعه سالم از گیاه را انتخاب کنید. اندازه آن باید حداقل 10 سانتی‌متر باشد. هنگام دست زدن به کاکتوس‌های خاردار از انبر استفاده کنید. برای کاکتوس‌ها و ساکولنت‌هایی که ساقه ندارند و از قسمت‌های برگ مانند تشکیل شده‌اند، یک برگ را جدا کنید. برگ را نصف نکنید. قلمه‌ها را روی طاقچه پنجره قرار دهید تا سطح بریده شده بهبود یابد.

 

Imagem


2 – یک گلدان 7 تا 10 سانتی متری را با خاک مخصوص کاکتوس پر کنید سپس انتهای قلمه (قسمتی که جدا شده) را به اندازه 2 سانتی‌متر در خاک قرار دهید (یا به اندازه‌ای که قلمه در خاک بایستد).

 

Imagem


3 – بعد از کاشت قلمه، به آن آب دهید. سپس گلدان را در یک مکان گرم و روشن قرار دهید. بهتر است در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد. قلمه کاکتوس یا ساکولنت را روی سیستم‌های حرارتی قرار ندهید و آن‎ها را با پلاستیک نپوشانید.

 

Imagem


4 – زمانی که سطح خاک خشک می‌شود آن را مرطوب کنید. بیشتر قلمه‌های کاکتوس و ساکولنت کمتر از یک ماه ریشه می‌زنند. اما گاهی اوقات ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد.

 

Imagem

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ