کاشت دانه انار

 

کاشت هسته انار کار آسانی است، دانه‌های انار به راحتی جوانه می‌زنند. دانه‌های انار را در فصل پاییز یا زمستان بکارید تا نهال را در بهار به زمین منتقل کنید. انار یکی از میوه‌های محبوب بوده و کاشت هسته آن یک کار سرگرم کننده است. با کاشت هسته انار می‌توانید خودتان یک درخت انار داشته باشید و از میوه‌های آن لذت ببرید. اصول کاشت درخت انار در این متن توضیح داده شده است.

 

Imagem


نحوه کاشت هسته انار:


1 – یک انار را برش دهید و دانه‌های آن را خارج کنید. با استفاده از دستمال کاغذی خمیر قرمز رنگ اطراف هسته را پاک کنید. هسته را کاملا تمیز کنید تا سفید شود. این کار را برای چند دانه انار انجام دهید. از دانه‌های سالم و تو پُر برای کاشت استفاده کنید.
2 – یک دستمال کاغذی آماده کنید و سپس آن را مرطوب نمایید. دانه‌های انار را در دستمال کاغذی قرار دهید. دستمال را کامل مرطوب کنید و سپس آن را در یک پلاستیک قرار دهید و درب پلاستیک را ببندید.
3 – پلاستیک را در یک مکان گرم قرار دهید. بعد از 10 روز دستمال را از پلاستیک خارج کنید. دانه‌های انار معمولا بعد از 10 روز جوانه می‌زنند.
4 – چند گلدان کوچک تهیه کنید و آن‌ها را با خاک مرغوب مخصوص گلدان پر نمایید. جوانه‌های انار را در خاک بکارید. قسمت جوانه باید در خاک قرار بگیرد. روی جوانه‌ها خاک بریزید، به گونه‌ای که سر هسته انار از خاک خارج باشد.
5 – گلدان‌ها را در یک مکان روشن با نور مستقیم قرار دهید. دو هفته بعد از کاشت جوانه‌ها، نهال انار حدودا 3 تا 4 سانتی‌متر رشد می‌کند.
6 – نهال انار را در بهار بعد از اتمام سرما به زمین منتقل کنید. نهال را در یک خاک غنی دارای زهکشی خوب بکارید. بهتر است قبل از کاشت نهال انار، خاک را شخم بزنید و آن را با کمپوست مخلوط کنید. نهال را در یک مکان آفتابی که حداقل روزی 6 ساعت نور مستقیم خورشید دریافت می‌کند بکارید. فاصله درخت انار از هم را 3 تا 5 متر در نظر بگیرید.
7 – درخت انار در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 4 درجه سانتی‌گراد است رشد می‌کند. زمانی که درخت انار را از دانه آن پرورش می‌دهید، 3 تا 5 سال طول می‌کشد تا میوه تولید کند.
8 –آبیاری درخت انار را به طور منظم انجام دهید. هفته‌ای 2 تا 3 بار آبیاری کافی می‌باشد. درخت انار در برابر خشکسالی مقاوم است، بنابراین در مناطق کویری هم می‌توان این درخت را پرورش داد.


کود مورد نیاز درخت انار:


درخت انار برای داشتن بهترین رشد به نیتروژن کافی نیاز دارد. زیرا نیتروژن از رشد شاخ و برگ و تولید گل‌هایی که در نهایت به میوه تبدیل می‌شوند، پشتیبانی می‌کند. می‌توانید از یک کود با نیتروژن بالا یا یک کود با فرمول متعادل مثل کود NPK 10-10-10 استفاده کنید. کوددهی را در بهار بعد از مشاهده رشد جدید در درخت، شروع کنید. به درختان جوان تازه کاشته شده، اوایل بهار، اواخر بهار و اوایل پاییز کود دهید. برای هر درخت یک یا دو فنجان کود استفاده کنید. کود را با فاصله 10 تا 15 سانتی‌متری از تنه درخت به خاک اضافه کنید. هر چه درخت انار بزرگتر می‌شود به کود بیشتری نیاز دارد. در سال دوم این مقدار کود را دو برابر کنید و در سال سوم، سه برابر. از سال سوم به بعد همین مقدار کود (سه برابر سال اول) را تکرار کنید.
هنگام استفاده از کود، خاک را خیلی حفر نکنید زیرا ممکن است به ریشه‌ها آسیب برسد. پس از هر بار کوددهی، به درخت آب دهید تا مواد مغذی به راحتی به ریشه‌ها برسند.


فیلم کاشت دانه انار:

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ