کاشت هسته انبه

 

Imagem

 

کاشت هسته انبه یک کار سرگرم کننده است. انبه یکی از محبوب ترین میوه‌هاست و طرفداران زیادی دارد. به این میوه، پادشاه میوه‌ها گفته می‌شود. زیرا آبدار، خوشمزه و شیرین است. انبه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری کاشته می‌شود. این درخت علاوه بر تولید میوه‌های خوشمزه، بسیار زیبا بوده و چشم انداز زیبایی ایجاد می‌کند. بهترین زمان برای کاشت درخت انبه، تابستان است زیرا این گیاه آفتاب زیاد و گرما را دوست دارد. بذر درخت انبه برای جوانه زدن به گرما نیاز دارد.


آموزش کاشت هسته انبه


1 - یک انبه رسیده تهیه کنید. پوست و گوشت میوه را جدا کنید و هسته آن را خارج نمایید.
2 – با استفاده از چاقو پوسته خارجی انبه را جدا کنید. این کار را به دقت انجام دهید تا قسمت داخلی بذر آسیب نبیند. در پوسته خارجی هسته انبه، یک خط وجود دارد. چاقو را از این خط به هسته وارد کنید و پوسته خارجی را از هم باز نمایید و قسمت داخلی هسته انبه را بیرون آورید.
3 – یک دستمال کاغذی را با اسپری آب کاملا مرطوب کنید. سپس هسته انبه را لای دستمال قرار دهید و دوباره روی دستمال آب اسپری کنید. دستمال را در یک پلاستیک قرار دهید و پلاستیک را ببنیدید. پلاستیک را در یک مکان گرم بگذارید. هسته انبه برای جوانه زدن به گرما نیاز دارد.
4 – بعد از اینکه هسته انبه جوانه زد، آن را از پلاستیک خارج کنید و بکارید. در شرایط خوب، هسته انبه سه تا چهار روزه جوانه میزند. صبر کنید تا جوانه کمی رشد کند سپس آن را بکارید.
5 – یک گلدان با قطر و عمق 30 سانتی متر تهیه کنید. گلدان را با خاک غنی دارای زهکشی خوب پر کنید. بهتر است از خاک‌های مخصوص گلدان استفاده نمایید.
6 – هسته انبه را در خاک قرار دهید. به گونه‌ای که جوانه خارج از خاک باشد. به آرامی دور هسته خاک بریزید تا هسته انبه کاملا با خاک پوشیده شود. بعد از کاشت، به آن آب دهید و خاک را کاملا مرطوب کنید. گلدان را در یک مکان آفتاب گیر قرار دهید.
7 – خاک را هر روز مرطوب کنید. بعد از گذشت 4 تا 6 هفته، یک نهال انبه به اندازه 10 تا 20 سانتی متر دارید. زمانی که اندازه نهال به 20 سانتی‌متر رسید می‌توانید آن را به زمین منتقل کنید. نهال انبه را در یک مکان با آفتاب کامل بکارید. برخی از افراد نهال انبه را به مدت یک تا دو سال در خانه نگه می‌دارند سپس آن را به زمین منتقل می‌کنند.
8 – یک گودال بزرگ (سه برابر توپ ریشه) در خاک حفر کنید. گودال باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا توپ ریشه به راحتی در آن جا بگیرد. ریشه را در گودال قرار دهید. برای پر کردن گودال از مخلوط خاک گلدان و مقداری شن و ماسه استفاده کنید.
9 – به طور مرتب به درخت انبه آب دهید و از کود کمی استفاده کنید. کوددهی بیش از حد باعث می‌شود گیاه روی تولید برگ تمرکز کند و قدرت باردهی آن کاهش می‌یابد. بیشتر درختان انبه پنج تا هشت سال بعد از کاشت هسته، میوه می‌دهند. آن‌ها برای رسیدن به بلوغ کند هستند ولی ارزش انتظار کشیدن را دارند.

فیلم آموزش کاشت هسته انبه:

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ