کاشت بذر آروگولا

 

قسمت اول: چگونگی کاشت گیاه آروگولا


آروگولا یک گیاه تندمزه‌ای است که در آب و هوای سرد بهترین رشد را دارد. بهترین نوع آن برای آشپزی، نوع رایجش یعنی همان آروگولای وحشی است که  عطر و طعم بسیار خوبی در ساقه‌اش دارد. بذر آروگولا را می‌توان مستقیماً در زمین کاشت. بذرها را در سطح خاک قرار دهید و آن‌ها را با لایه نازکی از خاک بپوشانید. فاصله بین ردیف‌های کاشت را 8 تا 10 سانتی متر در نظر بگیرید و خاک را مرطوب نگه دارید. فاصله بین گیاهان باید 1 تا 2 سانتی متر باشد، در صورتی که می‌خواهید آروگولا برگ‌های بزرگی تولید کند فاصله بین گیاهان را بیشتر در نظر بگیرید. بذرهای آروگولا برای جوانه زنی به نور نیاز دارند، بنابراین اگر خیلی عمیق کاشته شوند، جوانه نمی‌زنند. بهار و پاییز بهترین زمان برای کاشت بذر آروگولا می‌باشد. آروگولا تقریبا در هر خاکی که زهکشی خوبی دارد قادر به رشد است. برای گرفتن بهترین نتیجه مقداری کمپوست با 7 سانتی متر از لایه بالایی خاک مخلوط کنید. آروگولا از گیاهانی است که به راحتی در گلدان رشد می‌کند و می‌توان آن را در خانه یا گلخانه نیز پرورش داد.

 

آروگولا


قسمت دوم: چگونه آروگولا را از سوسک کک حفاظت کنیم 


اگر سوسک کک در حال خوردن آروگولا است ( آن‌ها یک سوراخ خیلی کوچک مشخص روی برگ ایجاد می‌کنند) می‌توانید با این روش گیاه را محافظت کنید. یک روش این است که اگر در زمینی سیلیسی،  زمینی دارای جدار سیلیسی است که برگ‌ها روی آن پراکنده می‌شوند و باعث کشته شدن همه‌ی حشرات نرم ‌تن (مفید و مضر) می‌شود، اگر شما تصمیم به استفاده از این فرآورده گرفته‌اید و کودک یا حیوان خانگی دارید، از اینکه روی این محصول برچسب "غذای سالم" است مطمئن شوید. یک جایگزین دیگر برای پوشش ردیف‌ها که کمتر سمی می‌باشد Reemay است، که در واقع نوعی پارچه است که از ورود حشرات جلوگیری می‌کند ولی به نور و آب اجازه‌ی عبور می‌دهد. سرتاسر گیاه را با پارچه بپوشانید و سپس با سنجاق محکم کنید. 


قسمت سوم: نحوه‌ی برداشت آروگولا


برگ‌های آروگولا زمانی که به اندازه 5 تا 7 سانتی متر رسیدند، قابل برداشت هستند. برگ‌ها زمانی که جوان هستند ، بهترین طعم را دارند. برای برداشت آروگولا می‌توان برگ‌ها را چید یا برش داد و اجازه دهید گیاه به رشد خود ادامه دهد. شما این کار را می‌توانید در اوایل فصل به محض این که برگ‌ها چند سانتی‌متر بزرگ تر شدند، انجام دهید. پس از آن شما می‌توانید تا یک سوم گیاه را با قیچی ببرید. در صورت چیدن یا برش دادن برگ‌ها، گیاه دوباره رشد خواهد کرد. گزینه‌ی سوم بیرون کشیدن تمام گیاه از خاک است. این کار را در اواخر فصل یعنی زمانی که گیاه طویل شده و گل می‌دهد، انجام دهید. برای جلوگیری از پژمرده شدن، آن را در معرض آفتاب قرار ندهید. گل‌ها نیز خوراکی هستند ولی زمانی که گیاه گل می‌دهد طعم برگ‌ها تلخ می‌شود.


قسمت چهارم: آماده و ذخیره کردن آروگولا


آروگولا را نمی‌توان به صورت طولانی مدت ذخیره کرد، بنابراین بهتر است تازه خورده شود. برگ‎های آروگولا را بشویید و اجازه دهید خشک شوند، سپس آن‌ها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر نگه داری کنید.


آشپزی با آروگولا: پاستا با آروگولا، نخود و ژامبون 


آروگولا عطر و طعم بسیار خوب و قوی دارد و به راحتی در هر غذایی که ژامبون، پنیر پارمیگیان، آب لیمو و سیر دارد قابل استفاده است.

 

محصولات مرتبط

بذر آروگولا

12,800تومان

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ