کاشت نخل ماداگاسکار

 

نخل ماداگاسکار
نام لاتین: Madagascar Palm
نام علمی: Pachypodium lamerei

نخل ماداگاسکار در واقع از خانواده نخل‌ها نیست ولی به دلیل شباهتی که به نخل دارد با این نام شناخته می‌شود. این گیاه زیبا در واقع از خانواده کاکتوس‌ها می‌باشد. نخل ماداگاسکار یکی از گیاهان خانگی بسیار محبوب به شمار می‌رود و رشد بسیار سریعی دارد. این گیاه می‌تواند سرما را تا دمای 3- درجه سانتی‌گراد تحمل کند. در مناطقی که دمای هوا در زمستان سردتر از این میزان نمی‌شود، می‌توان نخل ماداگاسکار را در زمین کاشت. در مناطق سردتر باید در گلدان کاشته شود و در طول زمستان در خانه نگه داری گردد. ساقه نخل ماداگاسکار خاردار بوده و دارای برگ‌های سبز باریکی است. این گیاه در تابستان گل‌های سفید بسیار زیبایی تولید می‌کند. نخل ماداگاسکار می‌تواند به ارتفاع 5/5 متر و قطر 1/5 تا 3 متر رشد کند. نخل ماداگاسکار علاوه بر چشم انداز زیبایی که ایجاد می‌کند، باعث تصفیه هوای داخل خانه و تولید اکسیژن می‌شود.

 

Imagem


کاشت بذر نخل ماداگاسکار


1 - قبل از کاشت بذرها را به مدت 24 تا 48 ساعت در آب گرم بخیسانید. سپس بذرها را در یک گلدان حاوی شن درشت به عمق نیم سانتی‌متر بکارید.
2 - گلدان را در یک مکان گرم بگذارید. دمای مناسب برای جوانه‌زنی بذر نخل ماداگاسکار 25 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.
3 - خاک را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید، برای حفظ رطوبت می‌توانید یک پلاستیک روی گلدان بکشید. چند سوراخ ریز روی پلاستیک ایجاد کنید. برای جلوگیری از ابتلا به قارچ، روی بستر کاشت، قارچ کش اسپری کنید.
4 - جوانه زنی بذر نخل ماداگاسکار سه هفته تا شش ماه طول می‌کشد. بعد از جوانه زنی، نهال را به یک گلدان بزرگتر یا به زمین منتقل کنید.
5 - برای کاشت نخل ماداگاسکار در گلدان، از یک گلدان با قطر و عمق حداقل 25 سانتی‌متر استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید این گیاه را در خانه نگه دارید، گلدان را در یک پنجره آفتابی قرار دهید. این گیاه برای رشد به نور مستقیم نیاز دارد. زمانی که ریشه‌ها از زیر گلدان بیرون می‌زنند، به این معنا است که زمان تعویض گلدان می‌باشد و باید از گلدان‌های بزرگتر استفاده کرد.
6 - در صورتی که نخل ماداگاسکار را در زمین می‌کارید فاصله بین نهال‌ها را 1/5 تا 2 متر در نظر بگیرید.
7 - نخل ماداگاسکار باید در آفتاب کامل و خاک دارای زهکشی خوب باید کاشته شود. برگ‌های گیاه در نور کم سیاه می‌شوند و می‌ریزند. بین هر بار آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود. معمولا هفته‌ای یک بار آبیاری کافی است. در فصل زمستان، گیاه به آب کمتری نیاز دارد. در طول فصل رشد ماهی یک بار از کودهای مخصوص کاکتوس برای این گیاه استفاده کنید. در طول فصل زمستان نیازی به استفاده از کود نیست. کوددهی بیش از حد باعث سوختگی نوک و حاشیه برگ‌ها می‌شود.
8 – برای تکثیر نخل ماداگاسکار، می‌توان از پاجوش نیز استفاده کرد. به این صورت که پاجوش‌های گیاه را جدا کنید و در یک مکان خشک و خنک و سایه دار قرار دهید تا شیره داخل آن خشک شود، سپس پاجوش نخل ماداگاسکار را در یک خاک سبک با زهکشی خوب بکارید. خاک را مرطوب نگه دارید تا زمانی که گیاه در خاک ریشه بدهد.

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ