گیاهان مضر برای کاشت در نزدیکی کلم بروکلی

کلم بروکلی

بسیاری از کشاورزان همراه با کلم بروکلی، گیاهان و سبزیجات دیگر نیز می‌کارند. گیاهانی برای همنشینی با کلم بروکلی مناسب هستند که دفع کننده آفات و جذب کننده حشرات مفید باشند و برای به دست آوردن مواد مغذی خاک با کلم بروکلی رقابت نداشته باشند. کلم بروکلی یکی از اعضای خانواده براسیکا است و همراه و همنشین خوبی برای بسیاری از گیاهان می‌باشد، با این حال برخی از گیاهان می‌توانند باعث آسیب رساندن به کلم بروکلی شوند.

دیگر اعضای خانواده براسیکا

دیگر اعضای خانواده براسیکا در خاک های ضعیف برای کاشت همزمان با کلم بروکلی مناسب نیستند. از اعضای خانواده براسیکا می‌توان گل کلم، کلم کیل، کلم بروکسل، کلم پیچ را نام برد. گیاهانی که در یک خانواده هستند نیازهای مشابهی دارند و وقتی در خاک های ضعیف با هم کاشته می‌شوند دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند و در نتیجه رشد خوبی نخواهند داشت. خاک های غنی و حاصلخیز برای حمایت از کلم بروکلی و دیگر اعضای خانواده کلم به میزان کافی مواد مغذی دارند. اطمینان حاصل کنید در طول فصل رشد خاک به میزان کافی مواد مغذی داشته باشد. همچنین در نظر داشته باشید زمانی که گیاهان یک خانواده با هم کاشته می‌شوند به دلیل اینکه آفات مشابهی دارند بیشتر مستعد ابتلا به آفات و بیماری ها می‌شوند.گیاهانی باید همزمان با کلم بروکلی کاشته شوند که به طور طبیعی دفع کننده آفات و بیماری ها باشند تا دیگر نیازی به استفاده از آفت کش های شیمیایی نباشد.

گیاهان نیازمند به مواد مغذی زیاد

کلم بروکلی یکی از گیاهانی است که برای رشد به مواد مغذی زیادی نیاز دارد و برای تولید محصول سالم به کلسیم زیادی احتیاج دارد. دیگر گیاهانی که برای رشد به مواد مغذی زیادی نیاز دارند نباید در نزدیکی کلم بروکلی کاشته شوند، زیرا در به دست آوردن مواد مغذی با کلم بروکلی رقابت می‌کنند و تاثیر منفی بر روی کلم بروکلی می‌گذارند. از گیاهانی که به مواد مغذی زیادی نیاز دارند می‌توان به هندوانه، طالبی، ذرت شیرین، کدو تنبل و مارچوبه اشاره کرد. کلم بروکلی را نباید در نزدیکی چنین گیاهانی کاشت. در عوض می‌توان کلم بروکلی را در نزدیکی گیاهانی که به مواد مغذی کمی نیاز دارند مانند لادن و چغندر که به کلسیم کمی برای رشد نیاز دارند کاشت. در این صورت به اندازه کافی کلسیم برای کلم بروکلی وجود دارد.

گیاهان خاص

تجربه نشان می‌دهد که برخی از گیاهان بر طعم کلم بروکلی تاثیر بدی می گذارند. کلم بروکلی در نزدیکی گیاهانی مانند گوجه‌فرنگی، بادمجان، فلفل به خصوص فلفل تند نباید کاشته شود. در برخی شرایط کلم بروکلی قادر به کاشت در نزدیکی گوجه‌فرنگی می‌باشد. انگور نیز بر کلم بروکلی تاثیر منفی دارد. در برخی موارد ممکن است کلم بروکلی در نزدیکی لوبیا نیز رشد خوبی نداشته باشد. توت فرنگی هم مانع از رشد کلم بروکلی می‌شود. بسیاری از گیاهانی که به مواد مغذی زیادی نیاز دارند باعث می‌شوند عملکرد کلم بروکلی ضعیف شود.

گیاهان مفید برای کاشت در نزدیکی کلم بروکلی

خوشبختانه تعداد گیاهانی که به کلم بروکلی آسیب نمی رسانند بیشتر از گیاهانی هستند که کاشت آن ها در نزدیکی کلم بروکلی آسیب رسان است. گیاهانی مانند شوید، مریم گلی، رزماری، ریحان، نعناع، سیر و آویشن برای کاشت در نزدیک کلم بروکلی مفید هستند. عطر قوی این گیاهان باعث دفع آفات می‌شود. از دیگر گیاهان خوب می‌توان خیار، لوبیای بوته ای، کاهو، سیب زمینی، تربچه و موسیر را نام برد. گل های یک ساله و چند ساله که با کلم بروکلی رشد خوبی دارند شامل لادن و گل همیشه بهار می‌باشند، این گل ها نیز دفع کننده آفات هستند.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ