تولید جوانه کلم بروکلی در خانه

جوانه کلم بروکلی

جوانه سزیجات را می‌توان حتی در طول روزهای سرد زمستان به راحتی تهیه کرد، زیرا می‌توان آن ها را در خانه بدون نور یا خاک به دست آورد. جوانه کلم بروکلی به سرعت رشد می‌کند و کمتر از یک هفته به اندازه ای می‌رسد که قابل مصرف باشد. جوانه ها مواد مغذی را به همان اندازه که در سبزیجات بالغ هستند، برای شما فراهم می‌کنند. برای تولید جوانه باید از بذرهایی استفاده کرد که با استفاده از قارچ کش به دست نیامده باشند.

چگونگی به دست آوردن جوانه کلم بروکلی در طول زمستان در خانه

1 - یک ظرف کوچک را از محلول 3 درصد پراکسید هیدروژن پر کنید. پراکسید هیدروژن را روی حرارت کم قرار دهید و با استفاده از دما سنج بر دمای آن نظارت داشته باشید و وقتی دمای پراکسید هیدروژن به 60 درجه سانتی گراد رسید، ظرف را از روی حرارت بردارید. اجازه ندهید درجه حرارت محلول بیشتر از 60 درجه سانتی گراد شود. به اندازه ¼ فنجان بذر کلم بروکلی را در یک صافی ریخته و آن ها را به مدت 5 دقیقه در ظرف حاوی پراکسید هیدروژن قرار دهید. 

2 – صافی را از ظرف بیرون آورید و بذرها را به مدت 1 دقیقه با آب بشویید. دانه ها را در یک شیشه یک لیتری قرار دهید و شیشه را با آب ولرم پر کنید. اجازه دهید بذرها به مدت یک شب در آب خیس بخورند.

3 – بعد از گذشت یک شب، آب موجود در شیشه را کاملا خالی کنید، می‌توانید یک توری در دهانه شیشه قرار دهید تا از افتادن بذرها جلوگیری کنید. سپس شیشه را از آب پر کنید و بذرها را شستشو دهید و دوباره آب را بلافاصله از شیشه خالی نمایید.

4 – شیشه را در یک مکان تاریک با دمای 20 تا 22 درجه سانتی گراد قرار دهید. به مدت 3 تا 5 روز یا تا زمانی که جوانه ها به اندازه 1.5 تا 3 سانتی متر برسند، هر دو روز یک بار روی بذرها آب بریزید و آن را تخلیه کنید.

5 – یک یا دو روز قبل از استفاده از جوانه ها شیشه را به یک مکان روشن منتقل کنید تا زمانی که اندازه جوانه ها به میزان دلخواه شما برسد. قبل از استفاده نهایی یک بار دیگر جوانه ها را با آب شستشو دهید و سپس اجازه دهید آب آن ها کاملا برود و از جوانه های کلم بروکلی بعد استفاده نمایید. 

وسایلی که شما نیاز دارید:

محلول پراکسید هیدروژن 3 درصد

آب

شیشه یک لیتری

صافی

دماسنج

نکته

بذرهای کلم بروکلی که استفاده نشده اند را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید و بعد آن ها را در یک کشو شفاف یخچال به مدت دو هفته نگهدارید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ