کاشت بذر آب تره

 

آب تره
نام لاتین: Watercress
نام علمی: Nasturtium Officinale

 

آب تره یک گیاه چند ساله نیمه آبزی است که برای برگ‌های معطری که دارد شناخته شده است. از برگ‌ها در سالاد و موارد مشابه استفاده می‌شود. با این که گیاه آب تره بومی اروپا است ولی امروزه در تمام مناطق دنیا کاشته می‌شود. این گیاه می‌تواند به ارتفاع 30 تا 60 سانتی‌متر رشد کند. اگر شما می‌خواهید برگ‌های گیاه آب تره را به صورت تازه در خانه برداشت کنید، چندین راهنمایی و ترفند می‌تواند به شما در رشد و سلامتی گیاه آب تره کمک کند.

 

آب تره

 

چگونگی کاشت بذر آب تره


1 – یک گلدان 4 لیتری را با خاک لومی استاندارد باغ پر کنید. گلدان باید دارای سوراخ زهکشی در پایین باشد. 
2 – برای اصلاح خاک لومی باغ، یک لایه 15 سانتی‌متری کمپوست روی خاک لومی باغ بریزید و آن را با 20 سانتی متر از قسمت بالایی خاک مخلوط کنید. آب تره در خاک‌هایی که سطوح بالایی از مواد مغذی دارند رشد می‌کند.
3 – گلدان را در یک حوضچه یا یک ظرف که حداقل 7 سانتی متر آب در آن باشد قرار دهید. زمانی که خاک خشک می‌شود، آب از طریق سوراخ‌های زهکشی گلدان وارد می‌شود و شرایط مرطوب را برای این گیاه نیمه آبزی فراهم می‌کند.
4 - گلدان به همراه ظرف زیر آن، را در یک مکان سایه دار یا یک مکان سایه آفتاب قرار دهید.
5 – بذرهای گیاه آب تره را روی خاک قرار دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه آن‌ها را با 6 میلی‌متر خاک بپوشانید. بذرها معمولا بعد از یک تا دو هفته جوانه می‌زنند. دمای مناسب برای جوانه‌زنی بذر آب تره 15 تا 18 درجه سانتی‌گراد است.  فاصله بین نهال‌های آب تره را 20 سانتی‌متر در نظر بگیرید.
6 – در صورت نیاز، در ظرف زیر گلدان به اندازه 5 تا 7 سانتی آب بریزید.
7 – آب تره را می‌توان 45 روز بعد از کاشت برداشت کرد. با استفاده از قیچی هرس، شاخه‌های برگ دار را به اندازه 15 سانتی‌متر از نوک ساقه قطع کنید. بعد از برداشت، گیاه به رشد ادامه خواهد داد.


وسایلی که نیاز دارید:


گلدان 4 لیتری
خاک لومی باغ
کمپوست
حوضچه یا ظرف مناسب برای قرار دادن در زیر گلدان
بذرهای آب تره
قیچی هرس


نکته


آب تره را همان روزی که قصد دارید آن را مصرف کنید برداشت نمایید، زیرا زمانی که به صورت تازه مصرف می‌شود عطر و طعم مطلوب تری دارد و مواد مغذی آن نیز بیشتر خواهد بود. اگر می‌خواهید گیاه آب تره را ذخیره کنید، آن را در پلاستیک قرار دهید و در فریزر بگذارید.
بذرهای آب تره را می‌توان به طور مستقیم در زمین کاشت. زمان کاشت آب تره در زمین اواخر بهار تا اواسط تابستان است.

 

محصولات مرتبط

بذر آب تره

10,000تومان

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ