کاشت ته مانده کرفس

 

 

1 – ساقه‌های کرفس را از پایه آن جدا کنید. با استفاده از یک چاقوی تیز این کار را انجام دهید. اجازه دهید 3 تا 5 سانتی‌متر از پایه باقی بماند. این کار باعث می‌شود ساقه‌های جدید بتوانند رشد کنند بدون اینکه مواد مغذی مورد نیاز آن‌ها از بین بروند. ته کرفس را با آب بشویید و سپس آن را با دستمال خشک کنید. اطمینان حاصل کنید که ته کرفس کاملا تمیز شود و هیچ گونه آلودگی روی آن نباشد.

 

Imagem


2 – یک کاسه 5 تا 8 سانتی متری را با آب گرم پر کنید و ته کرفس را در آن قرار دهید. آب گرم رشد ساقه‌های جدید در کرفس را تحریک می‌کند. دو سوم از پایه کرفس را در آب قرار دهید. کاسه باید تمیز بوده و به اندازه کافی بزرگ باشد.

 

Imagem


3 – کاسه را به مدت 5 تا 7 روز در یک مکان آفتابی قرار دهید. بسیار مهم است که پایه کرفس نور دریافت کند. برای اینکه پایه کرفس ساقه جدید تولید کند باید حداقل روزی 6 تا 7 ساعت نور مستقیم خورشید دریافت کند.

 

Imagem


4 – آب کاسه را به طور مرتب عوض کنید. هر دو سه روز یک بار آب را عوض کنید. در طول روز سطح آب را بررسی کنید. مقدار قابل توجهی آب توسط پایه کرفس جذب می‌شود. آب باید به اندازه ای در کاسه باشد تا دو سوم از پایه کرفس در آب باشد.

 

Imagem


5 – بعد از گذشت 5 تا 7 روز، ساقه‌های جدید شروع به رشد می‌کنند و آماده انتقال به گلدان می‌شود. چند نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد پایه کرفس آماده کاشت است. قسمت خارجی پایه کرفس قهوه‌ای و شکسته می‌شود. این یک امر طبیعی است. ساقه قدیمی کرفس برای فراهم کردن مواد مغذی برای رشد ساقه‌های جدید، شکسته می‌شود. مطمئن ترین نشانه برای کاشت پایه کرفس، رشد جوانه‌های کوچک است.

 

Imagem


6 – یک گلدان را با خاک با کیفیت مخصوص گلدان پر کنید. از یک گلدان که حداقل عمق 13 سانتی‌متر و قطر 15 سانتی‌متر دارد، برای کاشت ته کرفس استفاده کنید.

 

Imagem


7 - ته کرفس را از آب خارج کنید و در مرکز گلدان قرار دهید به گونه‌ای که پایه کرفس کاملا در خاک باشد و ساقه‌های جدید بیرون از خاک باشد.

 

Imagem


8 – بعد از کاشت پایه کرفس، خاک را مرطوب کنید. به طور مرتب به گیاه آب دهید. هر زمان که سطح خاک در حال خشک شدن بود، به آن آب دهید. گیاه در حال رشد را بررسی کنید. اگر لکه‌های زرد یا قهوه‌ای روی گیاه مشاهده کردید، به این معنا است که گیاه کرفس به میزان کافی آب دریافت نمی‌کند. کرفس به آب زیادی نیاز دارد تا قوی شود. روزانه روی سطح خاک آب اسپری کنید. از آبیاری بیش از حد نیز پرهیز کنید و فقط خاک را مرطوب نمایید.

 

Imagem


9 – معمولا از زمانی که پایه کرفس کاشته می‌شود 5 ماه طول می‌کشد تا آماده برداشت شود. گلدان را در یک مکان با نور کافی قرار دهید تا گیاه به خوبی رشد کند. بعد از اینکه کرفس را برداشت کردید، می‌توانید این روند را دوباره تکرار کنید.

 

Imagem

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ