کاشت کلم بروکلی راب (Raab)

کلم بروکلی raab

کلم بروکلی راب (Brassica ruva) سبزی خوراکی و گلچه های کوچک با عطر و طعم شبیه کلم بروکلی معمولی تولید می‌کند. کلم بروکلی راب مانند کلم بروکلی معمولی محصول فصل سرد است که در اکثر مناطق به خوبی رشد می کند و معمولا در اواخر زمستان کاشته می‌شود و در بهار قابل برداشت می‌باشد. کلم بروکلی راب یک گیاه یک ساله است و در مناطق گرم که زمستان های سردی ندارند می‌توان آن را در اواخر پاییز یا اوایل زمستان کاشت. کلم بروکلی راب حدودا 40 تا 50 روز طول می کشد تا بتواند گلچه تولید کند. در صورتی که گیاه برای برداشت سبزی کاشته شود، سه یا چهار هفته بعد از کاشت قابل برداشت است.

چگونگی کاشت کلم بروکلی راب (Raab)

 1 – یک مکان با آفتاب کامل برای کاشت کلم بروکلی راب انتخاب کنید. با استفاده از چنگک 15 سانتی متر بالای خاک را زیر و رو کنید، خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد. یک لایه 3 سانتی متری کمپوست روی خاک بریزید و آن را با خاک مخلوط کنید تا خاک سست شود. خاک را هشت هفته قبل از آخرین سرما یا اواخر زمستان بعد از این که دمای خاک از 7 درجه سانتی گراد بالاتر رفت آماده کنید. 

2 – بذرهای کلم بروکلی راب را باید در عمق 6 میلی متری در یک ردیف بکارید و فاصله بین ردیف ها را 45 سانتی متر در نظر بگیرید. در صورتی که مکان کاشت شما کوچک است می‌توانید فاصله بین ردیف ها را 30 سانتی متر در نظر بگیرید.

3 – فاصله بین بذرها در ردیف های کاشت باید 8 سانتی متر باشد. بعد از کاشت بذرها به آن ها به آرامی آب دهید.

4 – بعد از این که بذرها جوانه زدند و نهال ها کمی بزرگ شدند، نهال های ضعیف را حذف کنید و فاصله بین نهال ها را به 10 تا 15 سانتی متر برسانید. خاک را مرطوب نگه دارید ولی مواظب باشید خاک را خیس نکنید.

5 – کلم بروکلی راب در صورتی که برای مصرف سبزی کاشته شده باشد، زمانی که اندازه آن به 10 تا 20 سانتی متر برسد قابل برداشت است. در زمان برداشت باید تمام گیاه را از پایه قطع کرد. اگر شما ترجیح می‌دهید که گلچه کلم بروکلی راب را برداشت نمایید، بعد از این که جوانه به طور کامل تشکیل شد ساقه را قطع کنید. برداشت باید قبل از باز شدن جوانه و تشکیل گل انجام شود.

نکته

کرم کلم، شته ها و دیگر آفات گاهی اوقات به کلم بروکلی راب آسیب می رسانند. برای جلوگیری از تخم گذاری آفات بر روی گیاه می‌توان آن ها را پوشاند. در این صورت حشرات نمی‌توانند به کلم بروکلی راب آسیب برسانند و در نتیجه دیگر نیازی به استفاده از آفت کش نخواهد بود.

 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ