واریته های کلم بروکلی

واریته های کلم بروکلی

کلم بروکلی (Brassica oleracea) یک محصول فصل سرد است که یک مکان با آفتاب کامل را ترجیح می‌دهد و رشد آسانی دارد و به راحتی می‌توان آن را در باغ های بزرگ و یا باغچه های خانگی کاشت. این سبزی محبوب، غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است و می‌توان آن را به صورت خام و پخته مصرف کرد. بخش خوراکی این سبزی شامل برگ ها و سر آن می باشد و قبل از این که جوانه ها باز شوند، برداشت می‌شود. کلم بروکلی به صورت سالانه رشد می‌کند و انواع مختلف کلم بروکلی عادات رشد مختلفی دارند.

واریته های مقاوم به گرما

کلم بروکلی آب و هوای سرد را ترجیح می‌دهد و زمانی که هوا گرم می‌شود جوانه ها باز شده و گیاه به گل می‌رود. چندین واریته کلم بروکلی وجود دارد که به گرما مقاوم هستند و در اثر گرما دیرتر به گل می‌روند و زمان بیشتری برای برداشت دارند. از واریته های خوب کلم بروکلی که به گرما مقاوم می‌باشند می‌توان Flash را نام برد که در عرض 60 روز قابل برداشت است، از دیگر واریته ها Green Magic می باشد که سرهای بزرگ سبز-آبی تولید می‌کند و به خصوص برای فریز کردن عالی است.

کلم های بروکلی دارای ساقه های جانبی

برخی از انواع کلم بروکلی یک سر مرکزی تولید می‌کنند و بعد از برداشت آن، ساقه های جانبی بر روی گیاه به رشد ادامه می‌دهند و کلم بروکلی تولید می‌نمایند. این واریته ها برای کاشت در پاییز مناسب هستند، در این زمان هوا سرد است و کلم بروکلی در اثر گرما به گل نمی‌رود و ساقه های جانبی نیز به رشد ادامه می‌دهند. Green Goliath، Bonanza ، DiCicco و Waltham واریته هایی هستند که بعد از برداشت سر مرکزی، از طریق ساقه های جانبی به تولید ادامه می‌دهند.

کلم بروکلی چینی

کلم بروکلی چینی یکی از گونه های کلم بروکلی است که رشد سریعی دارد که برگ های خوراکی تولید می‌کند. مانند سایر کلم های بروکلی، قبل از این که جوانه های گیاه باز شوند آن را برداشت می‌کنند. سر کلم بروکلی چینی و برگ ها کوچک و ترد هستند و در بسیاری از غذاها می‌توان از آن استفاده نمود. حتی می‌توان آن را به تنهایی سرخ کرده و استفاده کرد. عطر و طعم این کلم بروکلی نسبت به سایر واریته های کلم بروکلی کمی تندتر است.

کلم بروکلی راب (Raab)

کلم بروکلی راب یکی از واریته هایی است که برای استفاده از برگ ها و ساقه باریک آن که جوانه هایش هنوز باز نشده اند کاشته می‌شود. این کلم بروکلی هم برای کاشت بهاری و هم کاشت پاییزی مناسب است. کلم بروکلی راب به سرعت بالغ می‌شود و اگر در پاییز کاشته شود ممکن است تا بهار سال بعد زنده بماند و به تولید محصول ادامه دهد. برگ های کلم بروکلی راب را زمانی که 10 تا 20 سانتی متری هستند باید برداشت کرد. برداشت اول معمولا 60 تا 65 روز بعد از کاشت بذرها می‌باشد.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ