تفاوت بین توماتیلو و فیسالیس

 

توماتیلو و فیسالیس از یک نوع گیاه هستند. فیسالیس به نام گیلاس زمینی هم شناخته می شود که شامل میوه های کوچک شیرینی است که در داخل پوسته ای قرار دارند. توماتیلو که به نام پوست گوجه ای هم شناخته می شود روش تهیه ای مانند فیسالیس دارد با این تفاوت که میوه ای به مراتب بزرگتر نسبت به فیسالیس دارد و یکی از عناصر آشپزی مکزیکی به شمار می رود.


نحوه رشد


فیسالیس در سراسر ایالات متحده یافت می شود. وزارت کشاورزی اعلام کرده است که این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 12- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند و دانه آن قابل باز کشت است. فیسالیس با شاخه و ساقه های پهن رشد می کند. ارتفاع آن بین 60 تا 90 سانتی متر و عرض آن بین 90 تا 120 سانتی متر است. توماتیلو دارای 90 تا 120 سانتی متر ارتفاع و عریض است. این دو گیاه به راحتی قابل رشد هستند. اگر عمل زه کشی به درستی صورت گیرد و از خاک رس استفاده شود دانه ی گیاه در برابر شبنم و آفتاب مستقیم در امان است و لازم به اصلاح خاک یا استفاده از کود هم نیست.

 

فیسالیس

 

توماتیلو


میوه


فیسالیس دارای رنگی طلایی یا نارنجی کمرنگ است و عطر و طعمی مثل خربزه دارد. پوسته ی خشک آن باز می‌شود و میوه ‌ای با قطر 2 سانتی متر بیرون می‌آید. قطر میوه توماتیلو بین 2/5 تا 5 سانتی متر است. به رنگ سبز یا سبز پررنگ، زرد و بنفش یافت می شود.


موارد استفاده


توماتیلو برای تهیه سوپ گاسپاچو ، گواکامولی و سالسا یک ماده لازم محسوب می شود. فیسالیس به صورت خام یا در سالاد استفاده می شود. توماتیلو هنگامی که کاملا رسیده باشد برداشت می شود ولی فیسالیس را هنگامی که هنوز سبز و ترش است می‌توان چید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ