دکوراسیون خانه و باغ دکوراسیون خانه و باغ خبرخوان

دکوراسیون خانه و باغ

طراحی باغچه گل

رنگ‌های اصلی عبارت از سه رنگ زرد، قرمز و آبی است که از ترکیب این سه رنگ و دو رنگ سفید و سیاه، رنگ‌های دیگری که در طبیعت موجود است تولید می‌شود. از نظر علمی سفید جزء رنگ‌ها حساب نشده، بلکه از ترکیب همه رنگ‌ها، رنگ سفید به دست می‌آید. ولی در گلکاری رنگ سفید اهمیت زیادی دارد. همچنین رنگ سیاه نیز جزء رنگ‌ها نیست زیرا نتیجه فقدان روشنایی و الوان مختلف است، در گلکاری همانطور که می‌دانیم رنگ سیاه دیده نشده است، گل‌هایی هم که به رنگ سیاه معروف هستند رنگ بنفش یا قرمز خیلی تیره می‌باشند. در گل‌ها بیشتر رنگ سفید و قرمز دیده می‌شود، رنگ زرد کمتر بوده و از همه کمتر آبی است. تعداد کمی از گیاهان گلدار رنگ گل‌هایشان از اختلاط این چهار رنگ اصلی با رنگ‌های بین آن‌ها ساخته شده است و تشکیل یک دسته رنگ‌های کم و زیاد مختلفی را می‌دهد. مانند گل سنبل، گل نخود معطر، گل بنفشه، زنبق و درختچه گل شاه پسند. اکنون برای اینکه گلکاران در گلکاری هماهنگی بین رنگ‌ها را متوجه باشند تا بر زیبایی محوطه‌ای که در آن گل پرورش داده‌اند افزوده شود، باید به نکات زیر دقت نمایند.

ایده برای ساخت گلدان سیمانی

افرادی که به نگه داری و پرورش گیاهان علاقه مند هستند همیشه به دنبال راهی برای افزایش فضا برای نگه داری گیاهان بیشتری می‌باشند. یکی از راه‌های معمول برای افزایش فضای باغبانی و پرورش گیاهان، کاشت در گلدان است. با روش‌های خلاقانه و بسیار راحت می‌توانید گلدان‌ها را خودتان بسازید. به عنوان مثال با استفاده از حوله و پتوهای قدیمی و سیمان می‌توانید گلدان‌های بسیار زیبا درست کنید. با انجام این کار در هزینه نیز صرفه جویی می‌شود. 
سیمان یک ماده شگفت انگیز است که تقریبا برای هر کاری استفاده می‌شود. اعم از ساخت و ساز خانه‌ها و یا ساخت وسایل تزیینی و دکور و ... . از همین سیمان می‌توان برای درست کردن گلدان نیز استفاده کرد. 
در این متن آموزش ساخت گلدان با سیمان و حوله و یا هر پارچه قدیمی به صورت گام به گام توضیح داده شده است.

ساخت وسایل کاربردی در باغبانی با استفاده از بطری‌های پلاستیکی

یکی از زباله‌های معمول ما بطری‌های پلاستیکی هستند. بطری‌های نوشابه، آب، مواد شوینده و ... . به جای اینکه این بطری‌ها را دور بریزیم بهتر است از آن‌ها دوباره استفاده کنیم. یکی از راه‌های استفاده از بطری‌های پلاستیکی، استفاده از آن‌ها در باغبانی است. این بطری‌های دور ریختنی برای باغ و باغچه می‌توانند مفید و کاربردی باشند. بسیاری از افراد با استفاده از بطری‌های پلاستیکی گلدان‌های جالبی درست می‌کنند ولی این فقط یکی از کاربردهای آن‌هاست. وقت آن است که از این بطری‌های پلاستیکی به خوبی استفاده کنیم. در این متن چند ایده برای استفاده از بطری پلاستیکی در باغبانی ارائه شده است.

گیاهان آویز

گیاهان آپارتمانی فضای داخل خانه را روشن کرده و به آن روحیه می‌بخشند و فضای بسیار زیبا و دل انگیز را به محیط خانه می‌آورند. پرورش گیاهان رونده در داخل خانه به راحتی قابل انجام است و چندین گیاه رونده آپارتمانی موجود است که شما می‌توانید به راحتی در داخل خانه پرورش دهید.
گیاهان رونده معمولا بدون توجه به عوامل محیطی رشد می‌کنند، بنابراین گیاهان رونده آپارتمانی به هرس منظم و نظارت بر آبیاری و کوددهی صحیح نیاز دارند. اغلب گیاهان رونده آپارتمانی درون گلدان یا سبد آویز به فروش می‌رسند و ساقه‌ها و شاخ و برگ‌های گیاه از گلدان آویزان می‌شود. شرایط نوری با توجه به نوع گیاه متفاوت است.
تعداد زیادی از گیاهان رونده آپارتمانی وجود دارد. در اینجا رایج ترین گیاهان رونده آپارتمانی معرفی شده است که نسبت به سایر گیاهان رونده آپارتمانی به مراقبت و توجه کمتری نیاز دارند:

همه افراد گیاهان آپارتمانی را دوست دارند. گیاهان می‌توانند فضای خانه را زیباتر، روشن تر و سرسبزتر کنند. گیاهان آپارتمانی هوای خانه را تصفیه می‌کنند، احساس شادی به ما می‌بخشند و طبیعت را به خانه ما می‌آورند. گیاهان آپارتمانی به نور، آب و رسیدگی کمی نیاز دارند و حتی افراد کم تجربه هم می‌توانند چنین گیاهانی را پرورش دهند.
با این حال، گرچه همه افراد گیاهان آپارتمانی را دوست دارند، اما همه در خانه خود شرایط مطلوبی برای تأمین نیازهای هوا، نور و آب برای نگه داری گیاهان آپارتمانی ندارند، به ویژه اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که نور طبیعی زیادی ندارد، یا در یک آپارتمان زندگی می‌کنید و سعی می‌کنید از یک پنجره و یا درب شیشه‌ای خانه خود بیشترین استفاده را ببرید (که معمولاً هیچ کدام از آن‌ها نور مستقیم و عالی ندارند!). بیشتر آپارتمان‌ها در محدوده‌ای قرار دارند که نور آن‌ها برای پرورش گیاه مناسب نیست.
در این مقاله گیاهان آپارتمانی که به نور کمی نیاز دارند معرفی شده است. همه این گیاهان در یک مکان روشن بدون نور مستقیم به خوبی رشد می‌کنند.

هر خانواده‌ای لیاقت داشتن زیبایی‌های طبیعت را در داخل خانه دارد و خرید یک گیاه آپارتمانی، راهی مناسب برای بهبود ظاهر یک اتاق یا خانه است. به علاوه گیاهان آپارتمانی همچنین دارای مزایای شگفت آور برای سلامتی هستند.
نگه داری گیاهان در خانه گاهی اوقات ممکن است کمی دلهره آور باشد. سوالاتی در ذهن ایجاد می‌شود. مثلا ممکن است از خود بپرسید گیاه را در کجا قرار دهم؟ آیا مراقبت از آن آسان است؟ گیاه را در کدام اتاق قرار دهم؟ و ..
گیاهان آپارتمانی مانند هر گیاه دیگری به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارند. آن‌ها به نور، آب و کود احتیاج دارند. برخی گیاهان به نور مستقیم نیاز دارند و برای برخی دیگر نور غیر مستقیم هم کافی است. هر گیاه دستورالعمل‌های مراقبتی خاص خود را دارد. بنابراین طبق این دستورالعمل‌ها بهترین مکان برای گیاهان خود را پیدا خواهید کرد.

درست کردن گلخانه با لوله PVC در خانه


این گلخانه به طول 5 متر و عرض 3 متر است.


لوازم مورد نیاز برای ساخت این گلخانه:


6 عدد لوله PVC 7 متری با قطر 1/5 اینچ
3 عدد لوله PVC 5 متری با قطر 1/5 اینچ
12 عدد لوله PVC نیم متری با قطر 1/8 اینچ
1 عدد پلاستیک مقاوم در برابر نور UV به اندازه 7 در 9 متر

آیا شما هم گلدان قدیمی یا استفاده نشده‌ای دارید؟ اگر جواب شما بله است در اینجا 15 ایده برای تزیین گلدان‌هایتان وجود دارد، مطمئن باشید از بسیاری این ایده‌ها تعجب خواهید کرد. با استفاده از وسایل ساده و بی استفاده، گلدان‌های خود را تزیین کنید. 

کاشت میوه و سبزی درسبدهای آویزان

اگرچه سبدهای آویزان بیشتر برای کاشت گل‌های ساقه بلند و آویزان استفاده می‌شود یا گل‌های اطلسی و شمعدانی نیز خودنمایی زیبایی در آن دارند، اما گاهی اوقات کاشت میوه و سبزی نیز می‌تواند ایده جالبی نیز باشد که علاوه بر ایجاد خلاقیت و زیبایی، دیگر شما به یک باغ بزرگ هم نیاز نخواهید داشت. 

سبدهای آویزان یا سبدهای حلق آویز انواع و اشکال مختلفی دارند. برخی فلزی و برخی پلاستیکی یا حتی چوبی هستند و بعضی هم دارای مخزن آب نیز می‌باشند. اما شایع ترین آن‌ها سبدهای پلاستیکی با بندهای فلزی روکش دار شده با پلاستیک فشرده هستند که در اکثر خانه‌ها استفاده می‌شوند. 

ساختار عناصر طراحی یک باغ یکی از مهم ترین اِلِمان هایی است که باید به آن توجه شود؛ داشتن یک مسیر پیاده رو در باغ یکی از این ساختار های طراحی به شمار می رود. این مسیر ها برای پیاده روی روزانه بسیار خوب هستند و در نگاه اول شما را مجذوب خود خواهند کرد. ساخت آن ها ممکن است فقط وقت آخر...

در اینجا سعی کرده ایم که چند روش ارزان و خلاقانه را برای زیباسازی باغ و حیاط منزلتان با شما در اشتراک بگذاریم. ایده  ی داشتن یک محیط آرامش بخش در اطراف هر خانه مسلماً آرزوی همه است، که داشتن باغی زیبا در حیاط منزل بسیار جالب توجه به نظر می رسد و باید به باغ خود نگاه کنید تا بدانید چه مقدار...

سبزیجات و گل ها در باغ یک نقش حیاطی بازی می کنند که وجود آن ها الزامی بوده و باعث تهویه هوا و تمیز شدن هوای اطراف خود می شوند. هم چنین آن ها دارای ویژگی زیبا هستند که با علامت گذاری و مرزبندی اطراف باغ با آن ها، باغ و حیاط شما زیباتر خواهد شد و چشم هر بیننده ای را به...

تابستان است! اجازه ندهید که گرمای سوزان خورشید لذت نشستن آرامش بخش درون حیاط را از شما بگیرد، پس به دنبال یک آلاچیق یا سایه بان برای حیاط خود باشید. در واقع وجود یک آلاچیق در حیاط هم می تواند برای شما یک سایه بان خوب باشد و هم یک عنصر طراحی مدرنیته حیاط و باغ به شمار  می رود. علاوه بر...

ایده برای ساخت آب نما در حیاط خانه یا در باغ

حیاط خانه یک مکان دنج و آرام است که پس از یک روز کاری سخت به شما انرژی می‌دهد و خستگی را از تن شما به در می‌کند. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که شما به آن اهمیت ندهید. شما می‌توانید با گل، گلدان، نیمکت، میز و...

ایده ساخت منقل آتش کوچک در حیاط؛ یک پروژه تابستانی

تابستان زمان خوبی برای استراحت های خانوادگی در حیاط است و چه بهتر که فضای حیاط را با ایده‌های جالب، زیباتر کنید؟! نظرتان در مورد یک منقل آتش یا یک کباب پز کوچک در باغچه و حیاطتتان چیست؟ پس از عملی کردن این ایده مطمئن باشید که در...


نمایش 1 تا 15 از 21 (2 صفحه)