تزئین و دکوراسیون‌ با گل و گیاه برای تِراس، ایوان و بالکن

اینکه بگویید خانه‌مان کوچک است یا حیاط و تراس منزلمان مناسب نیست و یا خانه بدون ایوان داریم، همه این‌ها دلیلی برای این نیست که نخواهید در فضای باز گل و گیاه بکارید!

اینکه شما بخواهید از مکان‌هایی مثل بالکن آپارتمان، ایوان کوچک منزلتان یا حتی تراس اتاق خوابتان به چه نحوی استفاده کنید، یک امر سلیقه‌ای است. اما اگر می‌خواهید در این مکان‌ها یک باغ سرسبز و کوچک و زیبا داشته باشید، استفاده از گل و گیاهان سبز یک پیشنهاد عالی است.  

در فضایی که برای این کار مد نظر گرفته‌اید می‌توانید گلدان‌های ثابتی نصب کنید و گل‌های رنگارنگ و زیبا بکارید و از شاخ و برگ گیاهان برای زیباتر شدن آن، استفاده کنید. 

اگر فضای کمی دارید از گلدان‌های سقفی و آویزدار استفاده کنید. برای نرده‌های بالکن، گل‌ها و گیاهان رونده و خود رو بهترین انتخاب هستند که کمترین فضا را اشغال کرده و در عین حال بیشترین زیبایی را به فضای بالکن شما می‌دهند. توجه کنید که در هر فصل گل مناسب همان فصل را بکارید که ظاهری با شکوه به ایوان شما ببخشند. در نظر گرفتن نور خورشید یا سایه برای گل‌ها یکی از مهم‌ترین نکته هاست که باید رعایت شود. فضای مورد نیاز برای رشد گل و همچنین جنس گلدان نیز مطرح است. به طور مثال برای کاشت گل‌های درشت برگ مثل (coco flower) نیاز به یک فضای بزرگ و گلدان فلزی دارید. 

کاشت سبزیجات هم ایده خوبی به نظر می‌رسد. بعضی سبزیجات مثل گوجه و فلفل در یک مکان کوچک به راحتی رشد می‌کنند و نیاز به مکان بزرگ ندارند اما تراس‌های بزرگ برای کاشت لیمو و انجیر مناسب است. 

شما حتی می‌توانید برخی گیاهان خاص را در بالکن یا تراس منزلتان بکارید. گیاهان دارویی مختلف نیاز به مراقبت کمتری دارند و آسان رشد می‌کنند و در گلدان‌های کوچک به راحتی قابل دسترسی اند. یا حتی می‌توانید از این گیاهان به عنوان تزئینات استفاده کنید و یا برای آشپزی کردن به طور تازه از آن‌ها استفاده نمایید و برخی که خوش‌بو هستند برای عطرآگین کردن فضای خانه یک ایده جالب به نظر می‌رسند. 

اگر بخواهید از فضای باز بیشتری استفاده کنید از گل و گیاهان کوچک اما زیبا استفاده کنید و یا اگر می‌خواهید گیاهی بکارید آن را در گوشه ای از بالکن در یک گلدان بکارید یا از گیاهان خود رو و چسبنده و پُرشاخ و برگ برای نرده‌ها استفاده کنید. یک ایده جالب دیگر فضای کاشت چند طبقه است، بدین صورت که چند جعبه هم اندازه را روی هم بگذارید که با هم فاصله داشته باشند و از گیاهان کوچک برای کاشت درون آن‌ها استفاده کنید. 

با این وجود، طراحی یک فضای سبز کوچک با توجه به سلیقه‌تان به بالکن و تراس خانه جلوه‌ای خاص می‌بخشد و آن را زیباتر نشان می‌دهد.


مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ