تاثیر چراغ های LED بر رشد خیار

مصرف کنندگان ترجیح می دهند خیار زیر نور چراغ های LED رشد کند نه HID...!

وزارت سبزیجات و گیاهان دارویی یک مرکز پیشرو در دانش آکادمیک است که در آن بر اساس روش های سازگار با محیط زیست برای تولید سبزیجات، میوه ها و مواد اولیه دارویی آزمایش هایی انجام می شود.

آزمایش

یک گروه تحقیقاتی علوم زیستی در دانشگاه ورشو می خواستند بدانند آیا می توان در صورت امکان برای به دست آوردن بازده بالایی از خیار با کیفیت از چراغ های LED استفاده کرد. آن ها همچنین می خواستند کارایی استفاده از چراغ های LED را بر محصولات کشاورزی بررسی کنند.

این دانشگاه سه محفظه جداگانه برای رشد خیار راه اندازی کرد. همه آن ها در یک سطح مشابه از نور برای رشد قرار داشتند، اما در هر محفظه از فن آوری های مختلف روشنایی استفاده شد.

تاثیر چراغ های LED بر رشد خیار

این آزمایش ثابت کرد که رشد خیار در زیر لامپ های LED، 100 درصد مقرون به صرفه ترین راه تولید خیار در اواخر پاییز و اوایل بهار است. با استفاده های از چراغ های LED، هزینه های انرژی 60 درصد کاهش پیدا می کند. در محفظه ای که فقط چراغ LED قرار داده شده بود، میزان افتادن خیارها بسیار کم بوده و میوه های منحصر به فرد به طور قابل توجهی سنگین بودند. خیارهایی پرورش یافته زیر نور چراغ های LED، مانند خیارهای پرورشی زیر نور چراغ های HID بودند ولی مصرف کنندگان طعم خیارهای پرورش داده شده زیر نور چراغ های LED را ترجیح دادند.  

 

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ