تزیین گلدان با وسایل ساده


آیا شما هم گلدان قدیمی یا استفاده نشده‌ای دارید؟ اگر جواب شما بله است در اینجا 15 ایده برای تزیین گلدان‌هایتان وجود دارد، مطمئن باشید از بسیاری این ایده‌ها تعجب خواهید کرد. با استفاده از وسایل ساده و بی استفاده، گلدان‌های خود را تزیین کنید. 


1. گلدان موزاییکی

هنر موزاییک محبوب است پس چرا از آن برای تزیین یک گلدان استفاده نکنیم. در ابتدا شما به یک گلدان، مواد برای پر کردن داخل گلدان (که به راحتی از هرجایی قابل دسترسی است) و قطعات شکسته شده‌ی موزاییک یا گلدان احتیاج خواهید داشت. شما به اسپری رنگ و چسب نیز نیاز دارید.
اولین قدم رنگ کردن گلدان به رنگ مورد علاقتون هست و اجازه دهید تا خشک شود. در قدم بعدی گلدان و قطعات شکسته شده را چسب بزنید سپس قطعات را روی گلدان قرار دهید تا بچسبد.

 

Imagem


2. گلدان‌های یراق‌دوزی شده

گلدان‌های یراق‌دوزی شده بسیار زیبا هستند. این گلدان‌ها را باید در منزل یا تراس نگهداری کرد. انجام این ایده بسیار آسان است. رنگ و الگوی تور مورد استفاده را با توجه به زمینه‌ی گلدان انتخاب کنید. یک گلدان انتخاب کنید و روی آن چسب بزنید سپس تور را روی آن بچسبانید و اجازه دهید خشک شود. اگر می‌خواهید آن‌را در داخل خانه استفاده کنید، از رنگ های سفید، کرم یا رنگ های روشن استفاده کنید. اما اگر قصد دارید آن را در بیرون از منزل نگهدارید رنگی را انتخاب کنید که گردو غبار آن را کثیف نکند.

Imagem

3. تزیین گلدان با پوست درخت

هر ایده‌ای که اینجا گفته می‌شود حداقل یکبار ارزش امتحان را دارد ولی این دو ایده را باید حتما انجام دهید. شاخه‌های کوچک را پیدا کنید و مانند تصویر با قیچی ببرید. یک گلدان انتخاب کنید و قطعات چوب را رنگ کنید. سپس روی هر تراشه یا قطعه چوب انتخابیِ خود مقداری چسب زده و روی گلدان بچسبانید. بله، گلدان منحصر به فرد شما آماده شد.

 

Imagem


4. ساخت گلدان با شاخه‌ درخت

شاخه‌های کوچک واقعا قطعات مفیدی برای استفاده در تزیین بسیاری از چیزها هستند. شاخه‌های هم‌اندازه را پیدا کنید و آنها را به صورت یک دسته کنار هم قرار دهید. از نخ‌های کنفی برای متصل کردن شاخه‌ها به هم استفاده کنید تا ظاهر طبیعی‌تری داشته باشند. حالا یک گلدان یا ظرف انتخاب کرده و اطراف آن را یک پارچه‌ی کتانی بپیچید در این مرحله شاخه‌ها را اطراف گلدان گره بزنید و بچسبانید.

 

Imagem


5. استفاده از قوطی‌های بازیافتی برای درست کردن گلدان

این یک راه حل هوشمندانه و سازگار با محیط زیست برای بازیافت قوطی های مورد استفاده است. به جای دور انداختن قوطی‌ها، انواع رنگیِ آنها را انتخاب کنید و گیاهان دارای ریشه‌های کوتاه و گیاهان سالیانه که مراقبت کمی لازم دارند را در آنها پرورش دهید. از رنگ‌های آکریلیک برای رنگ کردن قوطی‌های قدیمی استفاده کنید و قوطی‌های منحصر بفردی ایجاد کنید و آن‌ها را تزیین کند. کارهای بسیاری برای زیبا کردن قوطی‌ها می‌توانید انجام دهید.

 

Imagem


6. گلدان‌های پوشیده شده از خزه

باور کنید این یکی از بهترین ایده‌های من است که در اینجا ذکر کرده‌ام. این گلدان خزه‌ای را بسازید و از اینکه چقدر زیباست شگفت‌زده شوید. شما نیاز به یک خزه، گلدان و قلم‌مو دارید. خزه را در مخلوط‌کن خرد کنید این مخلوط را روی گلدان قرار داده و درنهایت کمی آب روی خزه اسپری کنید تا مرطوب شود. در طول دو روز شما شاهد رشد خزه‌ها خواهید بود شما میتوانید یک گیاهِ رطوبت‌دوست را در این گلدان پرورش دهید به این طریق شما هرروز به گل آب خواهید داد و خزه هم می‌تواند رطوبت موردنیاز خودش را دریافت کند.

 

Imagem


7. ساخت گلدان با طناب

این گلدان طنابی بسیار عالی بنظر می‌رسد. فقط با پیچیدن یک طناب اطراف آن می‌توانید یک گلدان درست کنید. یک بطری، لیوان یا شیشه مربا بردارید همه جای آن را چسب بزنید و سپس یک طناب ضخیمِ اطراف آن بپیچید. گلدانِ شما آماده شد.

 

Imagem


8. ساخت گلدان بِتُنی

این گلدان‌ها را با استفاده از سیمان بسازید. سایز و شکل این گلدان‌ها بستگی به ظرفی دارد که به عنوان قالب استفاده می‌کنید. این نوع گلدان‌ها بسیار ارزان و با دوام هستند.

 

Imagem


9. تزیین گلدان با پارچه

برای خریدن یک گلدان پارچه‌ای باید هزینه‌ی زیادی کنید. خبر خوب این است که شما می‌توانید آن را در منزل خودتان درست کنید. یک گلدان و پارچه بخرید. پارچه را اطراف گلدان بچسبانید. مراقب باشید که گلدان پارچه‌ای را بیرون زیر باران قرار ندهید وگرنه ممکن است که چسب‌های آن جدا شود.

 

Imagem


10. درست کردن گلدان‌های رنگی

این روش کمی نیاز به مهارت دارد گلدان را به صورت متفاوت از آنچه فکر می‌کنید رنگ کنید. یک سطل را پر از آب کنید و یک قطره رنگ پلی‌آکریل در آن بیندازید (2-3 رنگ)، سپس خواهید دید که رنگ در آب شروع به پخش شدن می‌کند. یک گلدان بردارید و به آرامی سطح آن را داخل سطل فرو ببرید و بچرخانید تا رنگ سراسر گلدان را در بربگیرد. این روش باعث ایجاد الگوهای جالبی بر روی گلدان می‌شود.

 

Imagem


11. گلدان‌های خال‌دار

ساخت این گلدان سه طبقه‌ی زیبا بسیار آسان است. سه گلدان انتخاب کنید تا در یکدیگر قرار دهید به ترتیب اولین باید بزرگتر باشد و آخری باید کوچکترین گلدان باشد. گلدان‌ها را بشویید و با اسپری رنگ کنید اجازه دهید خشک شوند و سپس دایره‌ها را روی گلدان‌ها ایجاد کنید. سه گلدان شما آماده هستند کافی است که آن‌ها را در یکدیگر قرار دهید.

 

Imagem


12. نوشتن متن بر روی گلدان

این یک ایده‌ی فوق العاده است. برای ساختن یک گلدان حاوی پیام روی آن، یک گلدان بردارید بشویید و روی آن را با اسپری سفید رنگ کنید، یکی دو ساعت زمان دهید تا خشک شود. حال برای نوشتن پیام نیاز به یک صفحه‌ی سیاه دارید. به این صورت که قسمتی از گلدان را سیاه کنید، سپس با استفاده از ماژیک سفید یک یا دو کلمه روی صفحه‌ی سیاه بنویسید و درنهایت یک متن زیبا سمت دیگر گلدان بنویسید. شما می‌توانید این گلدان را به معشوقه‌ی خود هدیه دهید.

 

Imagem


13. ساخت گلدان با استفاده از کارتن شیر

یک گلدان بااستفاده از کارتن شیر درست کنید. این یک ایده‌ی بازیافتی دیگر است. اطراف کارتن را چسب بزنید و نخ بپیچید.

 

Imagem


14. دو ایده‌ی ساده‌ی دیگر

مربع‌های یکسان را با چسب به‌هم بچسبانید و یک گلدان درست کنید. ایده‌ی دوم درست کردن یک گلدان بااستفاده از شیشه و بادکنک است. بادکنک را روی لیوان بکشید. از این گلدان میتوان برای شاخه گل استفاده کرد.

 

Imagem


15. ساخت گلدان‌های منحصر بفرد

ایده‌های بیشتری برای ساخت گلدان‌های تزیینی وجود دارد. اگر شما چیزهای فانتزی را دوست دارید، از خلاقیت خود استفاده کنید و گیاهان را در گلدان‌های غیر معمول پرورش دهید. گیاهان دارویی را در فنجان‌های بزرگ و گل‌ها را در گلدان‌های کاغذی پرورش دهید. می‌توانید از سطل های قدیمی، لاستیک‌ها و گلدان‌های شکسته نیز استفاده کنید.

 

Imagem

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ