آموزش ساخت قفسه نشا

چگونگی آماده کردن یک قفسه چند طبقه برای کاشت گیاهان

وسایل مورد نیاز

یک قفسه بزرگ با طول 47 سانتی متر، عرض 13 سانتی متر، فاصله بین طبقات 63 سانتی 

4 تا 8 چراغ رشد 

قلاب

سیم

رابط های پلاستیکی برای وصل کردن کابل ها به پایه قفسه 

سیم سیار

زمان سنج

ادامه متن را برای یادگیری آماده کردن یک قفسه برای پرورش گیاهان مطالعه نمایید. درست کردن این قفسه بسیار آسان است و با استفاده از آن چندین گیاه را به راحتی در خانه پرورش داد. گیاهانی که به این طریق پرورش داده می‌شوند بسیار سالم و قوی خواهند بود.

آماده کردن قفسه برای کاشت گیاهان

یک قفسه چند طبقه تهیه کنید، طبقات قفسه باید دارای سوراخ باشند. یک تکه سیم کوچک را از سوراخ های قفسه (مانند شکل زیر) عبور دهید و آن را بپیچانید تا بتوانید چراغ های خود را به آن وصل کنید. سیم را چندین بار بپیچانید و اطمینان حاصل کنید که وقتی چراغ را به آن وصل می‌کنید سیم باز نشود. 

قفسه برای پرورش گیاهان

آماده کردن قفسه برای پرورش گیاهان

آماده کردن قفسه برای پرورش گیاهان

یک قلاب به شکل S به سیمی که از سوراخ ها عبور داده اید وصل کنید. یک زنجیر به قلاب آویزان نمایید و بعد یک قلاب  دیگر هم به چراغ رشد وصل نموده و سر دیگر زنجیر را به قلاب متصل کنید. به این ترتیب در بالای هر طبقه یک چراغ متصل نمایید تا نور مورد نیاز برای گیاهانی که در طبقات قرار می‌دهید فراهم شود. این کار را برای همه لامپ ها انجام دهید.

آماده کردن قفسه برای پرورش گیاهان

آماده کردن قفسه برای پرورش گیاهان

آماده کردن قفسه برای پرورش گیاهان

سعی کنید لامپ هایی که انتخاب می‌کنید طیف کامل رنگ ها را داشته باشد تا بتوانند مانند نور خوشید عمل کنند و گیاه بتواند به خوبی رشد کند. استفاده از لامپ های مناسب کمک می‌کند که تعادل بهتری از نور برای گیاهان فراهم شود.

کابل برق را بالای لامپ بکشید و آن را از بالای گوشه قفسه عبور دهید. کابل های برق را با استفاده از رابط های پلاستیکی به پایه قفسه وصل کنید به گونه ای که زمانی که به گیاهان آب می‌دهید سیم ها خیس نشوند.

آماده کردن قفسه برای پرورش گیاهان

کابل برق را به یک سیم رابط وصل کنید و سیم رابط را به یک تایمر وصل نمایید. گیاهان در طول شبانه روز به چند ساعت روشنایی و چند ساعت تاریکی نیاز دارند. با استفاده از تایمر به طور خودکار در زمان مناسب چراغ ها روشن و خاموش می‌شوند. بعد از انجام این کارها، سینی های نشا را در طبقات قفسه قرار دهید.

آماده کردن قفسه برای پرورش گیاهان

در عرض چند هفته نهال های گیاهان شما آماده کاشت در زمین می‌شوند. نهال هایی که به این ترتیب پرورش داده می‌شوند بسیار قوی هستند و سبزیجات خوشمزه و گل های بسیار زیبایی را تولید می‌کنند. پرورش گیاهان از بذر با استفاده از یک قفسه و چراغ های رشد بسیار آسان است و حتی کسانی که تجربه زیادی در پرورش گیاهان ندارند می‌توانند این کار را انجام دهند. چراغ های رشد نور کافی برای گیاهان را فراهم می‌کند و دیگر نیاز به پنجره آفتابی برای گیاهان نخواهد بود.

پرورش گیاهان در طبقه نشا زیر چراغ های رشد

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

چراغ رشد LED

68,000تومان

6 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ