ساخت باغچه روی پشت بام

 

ساخت باغچه روی پشت بام

 

در بیشتر مناطق شهری، یک باغبان معمولا فضای کمی برای باغبانی دارد. اگر بخواهید فضای بیشتری برای پرورش گیاهان و سبزیجات داشته باشید، ممکن است بخواهید پشت بام را در نظر بگیرید. ساخت باغچه روی پشت بام راهی ایده آل برای یک باغبان شهری برای گسترش فضای خود است. با انجام این کار، استفاده خوبی از یک فضای بی استفاده می‌شود. باغبانی می‌تواند راهی عالی برای آرامش و رهایی ذهن شما از فشارهای بی حس کننده زندگی باشد. سبزیجات و صیفی جات، پر طرفدارترین گیاهان برای کاشت در باغچه پشت بام هستند. با این حال در هنگام ساخت باغچه روی پشت بام چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

نکات ساخت باغچه روی پشت بام

ساخت باغچه روی پشت بام

با در نظر گرفتن چند نکته می‌توانید یک باغچه عالی روی پشت بام خود داشته باشید و از آن لذت ببرید.
1 - شما برای ساخت باغچه روی پشت بام به تخصص یا معمار نیاز ندارید ولی ممکن است به یک شخص با تجربه نیاز داشته باشید تا به شما بگوید که آیا ساختمان شما می‌تواند وزن اضافی را تحمل کند یا نه. حتی اگر ساختمان شما بتواند وزن اضافی را تحمل کند، وزن باغچه شما باید به گونه‌ای باشد که با ساختمان شما هماهنگ باشد. سعی کنید تا حد امکان از وزن کمتری استفاده کنید. 
2 - از گلدان‌های پلاستیکی، فایبرگلاس، جعبه‌های چوبی و سایر مواردی که وزن کمتری دارند برای کاشت گیاهان روی پشت بام استفاده کنید. از گلدان‌های سنگین و سنگی استفاده نکنید. 
3 - به جای استفاده از خاک باغچه، از خاک سبک گلدان استفاده کنید. برای افزایش زهکشی خاک، به جای استفاده از شن و ماسه، از پرلیت که وزن سبکی دارد استفاده کنید.
4 - به یاد داشته باشید باغچه‌ای که روی پشت بام ساخته می‌شود به توجه بیشتری نسبت به یک باغچه معمولی نیاز دارد. شما نیاز به درست کردن بادگیر برای طراحی باغچه روی پشت بام دارید. برای باغچه خود از داربست یا از بادگیرهای مشبک استفاده کنید. بادگیرها باعث ایجاد اختلال در جریان باد می‌شوند و در واقع بسیار موثر هستند. شما در واقع نمی‌خواهید جریان باد را از بین ببرید، فقط می‌خواهید آن را کاهش دهید. 
5 - برای آبیاری گیاهان خود روی پشت بام باید فکری داشته باشید. در هوای گرم باید بارها و بارها به گیاهان خود آب دهید و آوردن سطل‌های سنگین آب ممکن است خسته کننده باشد. بهتر است یک سیستم ذخیره آب روی پشت بام داشته باشید. 
6 – در صورتی که از گلدان استفاده نمی‌کنید و قصد دارید با استفاده از تخته چوب یا وسایل دیگر یک باغچه بسازید، بهتر است عمق باغچه حداقل 30 سانتی متر باشد. بهتر است کف باغچه پلاستیک قرار دهید، این کار باعث می‌شود زمانی که ریشه گیاهان گسترش پیدا می‌کنند، آسیبی به ساختمان نرسد. البته این کار برای گیاهانی مثل کاهو که ریشه کم عمقی دارند ضروری نیست.

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ