گیاهان آویز آپارتمانی

گیاهان رونده آپارتمانی

گیاهان رونده آپارتمانی

گیاهان آویز

گیاهان آپارتمانی فضای داخل خانه را روشن کرده و به آن روحیه می‌بخشند و فضای بسیار زیبا و دل انگیز را به محیط خانه می‌آورند. پرورش گیاهان رونده در داخل خانه به راحتی قابل انجام است و چندین گیاه رونده آپارتمانی موجود است که شما می‌توانید به راحتی در داخل خانه پرورش دهید.
گیاهان رونده معمولا بدون توجه به عوامل محیطی رشد می‌کنند، بنابراین گیاهان رونده آپارتمانی به هرس منظم و نظارت بر آبیاری و کوددهی صحیح نیاز دارند. اغلب گیاهان رونده آپارتمانی درون گلدان یا سبد آویز به فروش می‌رسند و ساقه‌ها و شاخ و برگ‌های گیاه از گلدان آویزان می‌شود. شرایط نوری با توجه به نوع گیاه متفاوت است.
تعداد زیادی از گیاهان رونده آپارتمانی وجود دارد. در اینجا رایج ترین گیاهان رونده آپارتمانی معرفی شده است که نسبت به سایر گیاهان رونده آپارتمانی به مراقبت و توجه کمتری نیاز دارند:

فیلودندرون

گیاه فیلودندرون

واریته‌های بسیار زیادی از فیلودندرون وجود دارد که 200 مورد آن‌ها رونده هستند و برخی غیر رونده می‌باشند. انواع فیلودندرون رونده معمولاً در گلدان‌های آویز پرورش می‌یابند و دارای ریشه‌های هوایی در امتداد ساقه هستند که خود را به هر تکیه گاه موجود متصل می‌کنند. آن‌ها نور خورشید غیر مستقیم، آبیاری دوره ای و کوددهی کمی را ترجیح می‌دهند.

پوتوس

گیاه رونده پوتوس معمولا با گیاه رونده فیلودندرون اشتباه گرفته می‌شود. مانند فیلودندرون، برگ‌ها به شکل قلب هستند، اما دارای رنگ‌های متنوع با زرد یا سفید است. برگ‌های این گیاه رونده به اندازه 5 تا 10 سانتی متر هستند. این گیاه هم غالباً در سبدهای آویز پرورش می‌یابد یا می توان آن را روی داربست یا هر تکیه گاهی که از آن بالا برود پرورش داد. پرورش پوتوس رونده در فضای داخلی کار آسانی است. این گیاه در نور مستقیم یا غیر مستقیم به خوبی رشد می‌کند، فقط به آب کافی برای جلوگیری از پژمردگی احتیاج دارد و به هرس منظم نیاز دارد تا از رشد بیش از حد آن جلوگیری شود.

گیاه پوتوس

پیچک سوئدی

پیچک سوئدی

پیچک سوئدی دارای شاخ و برگ سبز و براق است و دارای گونه‌های متنوعی می‌باشد. این گیاه دارای ساقه‌های بلند و آویزانی است. این گیاه رشد بسیار سریعی دارد و حتی در نور کم یا متوسط هم به خوبی رشد می‌کند ولی زمانی که در کنار یک پنجره با نور مستقیم قرار بگیرد، رشد بسیار خوبی خواهد داشت. پیچک سوئدی نیز معمولا در سبدهای آویز پرورش داده می‌شود. برای تشویق گیاه و مرتب کردن شکل ظاهری آن، بهتر است به صورت منظم هرس شود.

گیاه گندمی

گیاه گندمی یکی دیگر از گیاهان رونده آپارتمانی است که معمولا در گلدان‌ها یا سبدهای آویز نگه داری می‌شود. این گیاه بسیار مقاوم است و می‌توان گفت غیر قابل تخریب می‌باشد. دارای برگ‌های بلند است و گیاهچه‌هایی تولید می‌کند که به راحتی می‌توان این گیاهچه‌ها را تکثیر کرد و به گیاهان جدید تبدیل نمود. با جدا کردن گیاهچه‌ها علاوه بر اینکه می‌توان آن‌ها را تکثیر کرد، باعث تشویق رشد جدید در گیاه نیز می‌شود.

گیاه گندمی

گیاه برگ بیدی

گیاه برگ بیدی

گیاه برگ بیدی انواع مختلفی دارد که محبوب ترین آن‌ها انواع بنفش و نقره‌ای است. این گیاه رشد بسیار سریعی دارد و می‌تواند چندین متر بزرگ شود. ساقه‌ها و برگ‌های قدیمی را هرس کنید تا گیاه رشد جدید داشته باشد. این گیاه زمانی که در معرض نور مستقیم باشد رشد بهتری دارد.

مراقبت از گیاهان رونده آپارتمانی

اکثر گیاهان رونده و گیاهان آویز آپارتمانی باید به طور منظم هرس شوند تا از رشد بیش از حد آن‌ها جلوگیری شود. این کار باعث می‌شود گیاه پر پشت تر و سالم تر باشد. هرس بهتر است در بهار قبل از شروع رشد جدید در گیاه انجام گیرد. اگر گیاهان رونده‌ای که در خانه پرورش می‌دهید رشد خیلی زیادی دارند، بهتر است هرس را در پاییز هم انجام دهید. درست بالای گره یا تورم در جایی که برگ وجود دارد، هرس کنید. گیاهان رونده آپارتمانی نیاز به یک تکیه گاه یا داربست دارند که بتوانند با کمک آن بالا بروند، به عنوان مثال می‌توان آن‌ها را اطراف پنجره‌ها، در و یا قفسه کتاب قرار داد. یا می‌توان آن‌ها را در گلدان یا سبد آویز نگه داری کرد تا شاخ و برگ‌های آن‌ها از گلدان آویزان شود. 
اکثر گیاهان رونده آپارتمانی به آبیاری کمی نیاز دارند. بین هر بار آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود. در زمستان نیز به آب کمتری نیاز دارند. بهترین زمان برای آبیاری گیاهان آپارتمانی صبح است. 
کوددهی را فراموش نکنید. در طول فصل رشد به گیاه کود دهید. این گیاهان به کود زیادی نیاز ندارند. با توجه به نوع گیاه، نیازی کودی آن را برآورده کنید.

گیاهان آپارتمانی آویز

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ