آیا بو کردن گل های گیاه گينورا سارمنتوزا سمی است؟

گل ها معمولا نتیجه رسیدگی و توجه یک باغبان به گیاهان است، اما در مورد گينورا سارمنتوزا باید گفت که گل های زیبایی که تولید می‌کند کمی بوی ناخوشایندی دارند. گينورا سارمنتوزا کرک های بنفشی بر روی ساقه های خود دارد اما بوی نامطبوع گل های آن نگرانی برای شما و خانوادتان ندارد. در حالی که شما در هنگام بو کردن گل های این گیاه ممکن است دهان خود را ببندید ولی آن ها کسی را بیمار نخواهند کرد. این گیاه غیر سمی در نظر گرفته شده است.
در مورد گیاه گينورا سارمنتوزا
گیاه گينورا سارمنتوزا دارای کرک های مخملی بنفش رنگی است که ساقه های سبز و برگ های آن را پوشانده است با نام گیاه عشق بنفش نیز خوانده می‌شود. این گیاه می‌تواند در سایه جزیی یا آفتاب کامل کاشته شود و در مناطقی که زمستان ها عاری از یخبندان هستند به بهترین وجه رشد می‌کند. این گونه برگ های زیبایی دارد و معمولا به عنوان گیاه خانگی در نظر گرفته می‌شود و در گلدان آن را می‌کارند. گیاه گينورا سارمنتوزا می‌تواند به ارتفاع 30 تا 120 سانتی متر رشد کند. گل های زرد رنگی در اواخر پاییز در گیاه ظاهر می‌شوند که در زمستان می‌افتند و در بهار دوباره رشد جدید گیاه آغاز می‌شود. این گیاه با توجه به گفته انجمن ملی باغبانی برای انسان و حیوانات خانگی از جمله گربه و سگ و همچنین برای پرندگان غیر سمی اعلام شده است.
از بین بردن بو
زمانی که جوانه گل ها ظاهر می‌شوند آن ها را بچینید تا گل ها ظاهر نشوند. گل ها بسیار جذاب و زیبا هستند ولی بدبو می‌باشند. شما همچنین می‌توانید گیاه گينورا سارمنتوزا را در مکانی بکارید که نور کمتری دارد تا جوانه گل های کمتری تولید شود. محققان دانشگاه فلوریدا در تلاش هستند که مواد شیمیایی تنظیم رشد گیاه را محدود کنند تا بوی نامطبوع گل ها را از بین ببرند. 

 

گیاه پشن فروت بنفش

 

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ