از بین بردن علف های هرز توسط روبات

روبات Bosch، علف های هرز را به طور خودکار و بدون نیاز به علف کش از بین می برد.

در سال 1950، یک کشاورز توانست در هر هکتار زمین زراعی، 2500 کیلوگرم گندم به دست آورد. امروز این مقدار به بیش از 3 برابر رسیده است. با افزایش جمعیت جهان، پیشرفت در اصلاح نباتات و نوآوری های فنی به منظور تامین تغذیه ادامه خواهد داشت. اینجاست که روبات کشاورزی Bosch می تواند نقش داشته باشد. Amos Albert پروفسور متخصص رباتیک و مدیر کل در راه اندازی روبات Bosch گفته است:  ما در حال اعمال نفوذ تخصمان در تکنولوژی سنسور، الگوریتم و تشخیص تصویر به منظور کمک به بهبود کیفیت زندگی هستیم. بر اساس برآوردها، با رشد جمعیت، محصولات کشاورزی نیاز به افزایش سه درصدی در یک سال دارند.

همراه با تکنولوژی نوآورانه کشاورزی و بهبود حفاظت از محصولات، اصلاح نباتات به صورت کارآمد تر نقش بسیار مهمی را خواهد داشت. ربات Bosch تقریبا به اندازه یک ماشین جمع و جور است، با استفاده از ویدئو و رادار و همچنین ناوبری ماهواره ای راه خود را در سراسر زمین پیدا می کند. این ربات همچنین موقعیت خود را به نزدیک ترین نقطه می داند. این ربات همچنین به حداقل رساندن آسیب های زیست محیطی محصولات کشاورزی نیز کمک می کند.

روبات کشاورزی

امروزه دانشمندان قادر به تجزیه و تحلیل ساختار ژنتیکی گونه های جدید در مقیاس های بزرگ در آزمایشگاه ها هستند. با این حال، تنها در شرایط واقعی مشخص می شود که چگونه گیاهان رشد واقعی دارند: آیا آن ها به حشرات مانند آفات و ویروس ها مقاوم هستند؟ و چه مقدار کود و آب نیاز دارند. در یک کار دستی با زحمت فراوان در این زمینه، دانشمندان هزاران گیاه را بررسی و تجزیه و تحلیل کردند، رنگ و اندازه برگ، اندازه و شکل میوه ها، اشکال رشد، هجوم حشرات و محتوی کلروفیل گیاهان مورد آزمایش را ثبت کردند. بر اساس این نتایج، آن ها تصمیم می گیرند کدام یک از سویه های گیاه ارزش بیشتری برای پیگیری دارند. بعد از این ارزیابی، ربات Bosch به نام Bonitur شناخته شد. آلبرت گفته است بدون این ربات، این ارزیابی می توانست 10 سال طول بکشد. تشخیص تصویر به صورت اتوماتیک در این ربات در ارزیابی گیاهان کمک می کند. الگوریتم تجزیه و تحلیل عکس ها توسط دوربین ها و اسکنرها گرفته می شود. این آزمایش اتوماتیک موجب صرفه جویی در مقدار زیادی از زمان و انرژی انسانی می شود.

 

روبات کشاورزی

اصلاح نباتات تنها چیزی نیست که این ربات قادر به بالا بردن سرعت آن است. ربات های کشاورزی باعث می شوند کارهای روزمره در زمین های کشاورزی آسان تر شوند. بر اساس شکل برگ، این ربات می تواند بین محصولات زراعی و علف های هرز تمایز قائل شود. با کمک یک میله، علف های هرز را از بین می برد بدون این که از هیچ گونه علف کشی استفاده کند. گیاهان ناخواسته به سادگی و به سرعت به داخل زمین فرو می روند.

در تعداد زیادی از گیاهان مختلف، شناخت تصویر به صورت خودکار در ربات یک نقش کلیدی دارد. آلبرت چالش هایی را توصیف می کند: به عنوان مثال برگ هویج و بابونه در مراحل اولیه رشد بسیار به هم شبیه هستند. به این دلیل، او چگونگی تشخیص اشکال برگ ها را به ربات یاد داده است. چگونه می توان شکل یک برگ را به یک ربات توضیح داد؟ آلبرت و همکارانش تعداد زیادی از فایل های تصویری را به برنامه ربات داده اند که در آن علف های هرز را برجسته کرده اند. آلبرت گفته است: با گذشت زمان، بر اساس پارامترهایی مانند رنگ برگ، شکل، اندازه به ربات می آموزند که چگونه به صورت دقیق تر بین گیاهانی که ما می خواهیم و آن هایی که ما نمی خواهیم، تمایز قائل شود.

روبات کشاورزی

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ