گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاهان سایه دوست

با دوام ترین گیاهان پارتمانی

همه افراد گیاهان آپارتمانی را دوست دارند. گیاهان می‌توانند فضای خانه را زیباتر، روشن تر و سرسبزتر کنند. گیاهان آپارتمانی هوای خانه را تصفیه می‌کنند، احساس شادی به ما می‌بخشند و طبیعت را به خانه ما می‌آورند. گیاهان آپارتمانی به نور، آب و رسیدگی کمی نیاز دارند و حتی افراد کم تجربه هم می‌توانند چنین گیاهانی را پرورش دهند.
با این حال، گرچه همه افراد گیاهان آپارتمانی را دوست دارند، اما همه در خانه خود شرایط مطلوبی برای تأمین نیازهای هوا، نور و آب برای نگه داری گیاهان آپارتمانی ندارند، به ویژه اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که نور طبیعی زیادی ندارد، یا در یک آپارتمان زندگی می‌کنید و سعی می‌کنید از یک پنجره و یا درب شیشه‌ای خانه خود بیشترین استفاده را ببرید (که معمولاً هیچ کدام از آن‌ها نور مستقیم و عالی ندارند!). بیشتر آپارتمان‌ها در محدوده‌ای قرار دارند که نور آن‌ها برای پرورش گیاه مناسب نیست.
در این مقاله گیاهان آپارتمانی که به نور کمی نیاز دارند معرفی شده است. همه این گیاهان در یک مکان روشن بدون نور مستقیم به خوبی رشد می‌کنند.

پوتوس Devil’s Ivy (Pothos Epipremnum)

گیاه پوتوس

مراقبت از این گیاه در محیط داخلی واقعاً آسان است زیرا با کمی توجه رشد می‌کند، به نور کمی نیاز دارد و به راحتی تکثیر می‌شود.
نحوه مراقبت از گیاه پوتوس: پیچک پوتوس در خاک گلدان به خوبی رشد می‌کند و در سایه-آفتاب تا سایه کامل قادر به رشد است. در داخل خانه، اگر در جایی قرار بگیرد که کمی از نور خورشید فیلتر شده یا نور مصنوعی درخشان داشته باشد، بهترین رشد را خواهد داشت. این گیاه در برابر خشکی مقاوم است، بنابراین وقتی 5 سانتی متر از سطح خاک خشک است به آن آب دهید، تقریباً هفته‌ای یک بار. در زمستان هر دو هفته یکبار آبیاری کنید.

نخل راپیس Lady Palm (Raphis)

این گیاه به نور کمی نیاز دارد و هفته‌ای یک بار آبیاری برای آن کافی است. این نخل رشد آهسته‌ای دارد بنابراین بهتر است در هنگام خرید، گیاه بزرگ را تهیه کنید.
نحوه مراقبت از نخل راپیس: این گیاه آپارتمانی در نور کم و تقریبا در هر خاکی که زهکشی خوبی داشته باشد رشد می‌کند و نسبت به سرما مقاوم است. هنگامی که 2 تا 3 سانتی متر از سطح خاک خشک است، به آن آب دهید. این گیاه آپارتمانی نور کم را ترجیح می‌دهد و باید دور از آفتاب مستقیم قرار بگیرد، اما در مکانی که روشن باشد به خوبی رشد می‌کند.

نخل راپیس

گیاه برگ عبایی Cast Iron plant (Aspidistra)

گیاه برگ عبایی

گیاه برگ عبایی یکی از گیاهان آپارتمانی بسیار مقاوم و سازگار است و تقریبا می‌توان گفت این گیاه غیر قابل تخریب است و لقب گیاه فولادی را به خود گرفته.
نحوه مراقبت از گیاه برگ عبایی: این گیاه در محیط داخلی با نور کم می‌تواند در تابستان‌های خشک رشد کند اما قادر به تحمل سرما هم می‌باشد. وقتی خاک خشک شد به آن آب دهید و اگر آفتاب زیادی نگرفت، نگران نباشید زیرا این گیاه در نور کم نیز رشد می‌کند.

گیاه زاموفیلیا Zanzibar Gem (Zamioculcus zamiofolia)

این گیاه به آب کمی نیاز دارد و دو هفته یک بار آب برای این گیاه کافی است. به گیاه زاموفیلیا نباید بیش از حد آب داده شود.
نحوه مراقبت از گیاه زاموفیلیا: این گیاه آپارتمانی نور کم و غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد و مقدار آب مورد نیاز آن به میزان نوری که می‌گیرد بستگی دارد. آفتاب زیاد به معنای آب زیاد است، آفتاب کمتر به معنای آب کم است. با این حال، گیاه زاموفیلیا فضای داخلی با نور کم را ترجیح می‌دهد.

گیاه زاموفیلیا

گیاه فیکوس Rubber Plant (Ficus elastica ‘rubra’)

گیاه فیکوس

گیاه فیکوس دارای برگ‌های سبز تیره و براق با رگه‌های صورتی و کرم می‌باشد. این گیاه بسیار زیبا و جذاب است و فضای بسیار زیبایی در خانه ایجاد می‌کند.
نحوه مراقبت از گیاه فیکوس: گیاه فیکوس را در یک مکان روشن قرار دهید ولی در نور مستقیم نباشد. خاک را مرطوب نگه دارید ولی هرگز آن را خیس نکنید. با توجه به فصل، هفته‌ای یک یا دو بار به این گیاه آب دهید.

گل چمچه‌ای Peace Lily (Spathyphylum)

این گیاه برای کسانی که نمی‌توانند همیشه آبیاری را کنترل کنند بسیار عالی است. هر دو هفته یک بار آبیاری برای گل چمچه‌ای کافی می‌باشد.
نحوه مراقبت از گل چمچه‌ای: زمانی که 3 سانتی متر از سطح خاک خشک شد به گیاه آب دهید، یا زمانی که برگ‌ها حالت خمیده داشتند. اگر برگ‌ها در حالت آویزان قرار گرفتند، خوب به گیاه آب دهید، برای آبیاری بعدی، اجازه دهید خاک خشک شود. اگرچه این گیاه در نور مستقیم هم رشد می‌کند ولی مکان روشن با نور غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد. در تابستان خاک را نسبتا مرطوب نگه دارید. گل چمچه‌ای سرما را تحمل نمی‌کند.

گل چمچه ای

سانسوریا نقره‌ای یا مهتابی Silver Snakeplant (Sansevieria ‘Moonshine’)

سانسوریا نقره ای

این گیاه بسیار مقاوم است. در نور کم رشد می‌کند و فقط به سه تا چهار هفته یک بار آب نیاز دارد.
نحوه مراقبت از سانسوریا نقره‌ای: این گیاه در هر مکانی رشد می‌کند. هم در نور مستقیم و هم نور غیر مستقیم قادر به رشد است. از آبیاری بیش از حد سانسوریا نقره‌ای خودداری کنید. گیاه سانسوریا نقره‌ای در هر مکانی مانند اداره‌ها و یا در خانه نگه داری می‌شود.

فیلودندرون Philodendrons

برای آبیاری گیاه فیلودندرون، انگشت خود را در خاک قرار دهید، اگر احساس خشکی کردید به آن آب دهید. این گیاه ترجیح می‌دهد مرطوب نگه داشته شود ولی نباید خیلی خیس شود. 
مراقبت از گیاه فیلودندرون: این گیاه یک مکان روشن با نور غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد. گیاه فیلودندرون در تمام طول سال رشد می‌کند و فقط زمانی که خاک خشک می‌شود به آب نیاز دارد. همیشه گلدانی به اندازه دو برابر گیاه انتخاب کنید. در تابستان‌های گرم و خشک به طور مرتب خاک را مرطوب کنید.

گیاه فیلودندرون

کاکتوس ریپسالیس Mistletoe cacti (Riphsalis)

کاکتوس ریپسالیس

کاکتوس ریپسالیس یکی از جالب ترین و مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است. هفته‌ای یک بار آب نیاز دارد و در نور غیر مستقیم هم رشد می‌کند.
نحوه مراقبت از کاکتوس ریپسالیس: این گیاه در نور کم، خاک دارای زهکشی خوب و کمی رطوبت به خوبی رشد می‌کند. در تابستان هفته‌ای یک بار به آن آب دهید ولی دفعات آبیاری را در زمستان کاهش دهید. این گیاه یک مکان روشن با نور غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد.

گیاه پر سیاوش Maidenhair fern (Adiantum)

این گیاه درخشندگی و زیبایی را به هر مکانی می‌آورد. ظاهری ظریف و بسیار زیبا دارد و باید به دقت از آن نگه داری کرد. گیاه پر سیاوش را در یک مکان نسبتا گرم قرار دهید. این گیاه به سرما حساس است.
نحوه مراقبت از گیاه پر سیاوش: این گیاه به نور شدید و مستقیم و درجه حرارت بالا واکنش بدی نشان می‌دهد و نور غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد. مرتب به آن آب دهید و خاک را مرطوب نگه دارید، اما خاک را خیس نکنید. اطمینان حاصل کنید که خاک زهکشی خوب و مواد ارگانیک داشته باشد.

گیاه پر سیاوش

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ