آیا گیاه ریحان بعد از گل دادن قابل استفاده است؟

 

Imagem

ریحان یک گیاه یک ساله است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این گیاه دارای رشد آسانی است و می‌تواند به ارتفاع 60 سانتی‌متر و عرض 30 سانتی‌متر رشد کند، همچنین یک گیاه عالی برای کاشت در گلدان است. ریحان به صورت خام و تازه و یا در غذاها، کاربرد زیادی دارد. برگ‌های ریحان بهترین عطر و طعم را قبل از این که گیاه گل بدهد، دارند. بعد از گلدهی، برگ‌های ریحان قابل خوردن نیستند. برداشت برگ‌ها و تاخیر در گلدهی، طول عمر مفید گیاه ریحان را افزایش می‌دهد. 
ریحان بعد از گلدهی روغن‌های معطر و طعم دهنده‌ای تولید می‌کند که باعث ایجاد طعم تلخ در گیاه می‌شود. گلدهی باعث چوبی شدن ساقه ریحان می‌شود و آن را غیر قابل خوردن می‌کند.
اگرچه ممکن است بعد از گلدهی، شما ریحان را مصرف کنید ولی باید برگ‌ها را از ساقه‌ها جدا کنید و ساقه‌ها را مصرف نکنید.
زمانی که گل‌های ریحان ظاهر می‌شوند، در صورتی که بلافاصله آن‌ها را قطع کنید، از ایجاد طعم تلخ در گیاه جلوگیری می‌شود و گلدهی نیز به تاخیر می‌افتد. بنابراین شما می‌توانید به برداشت برگ‌های ریحان ادامه دهید.
همچنین برداشت مداوم در طول فصل رشد باعث می‌شود تا گلدهی ریحان به تاخیر بیافتد. هر بار که اندازه گیاه ریحان به 15 تا 20 سانتی‌متر می‌رسد، دو سوم یا یک سوم از برگ‌های پایینی را برداشت کنید.
بعد از گلدهی، گیاه ریحان بذر تولید می‌کند. اگر می‌خواهید بذرهای ریحان را برداشت کنید، گل‌ها را قطع نکنید. اجازه بدهید گل‌ها باقی بمانند تا بتوانند دانه تولید کنند.

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ