مقابله با مشکلات کشاورزی ناشی از تغییرات آب و هوایی

مطالعات نشان می‌دهند تغییر روش تولید محصول، بهترین راه مقابله با مشکلات کشاورزی ناشی از آب و هوا می‌باشد.

اخبار MIT می‌گوید یک مطالعه جدید توسط هواشناسان MIT انجام شده است که پیشنهاد می‌کند تجارت بین المللی، مشکلات کشاورزی ناشی از آب و هوا را کاهش می‌دهد. همچنین، این گزارش نشان می‌دهد که کشورها باید برای کاهش مشکلات کشاورزی، الگوهای خود را در تولید محصولات تغییر دهند. زیان های قابل توجهی در تولید محصولات، توسط دانشمندان هواشناس پیش بینی شده است.

این گزارش با استفاده از مجموعه داده های دقیق غیر منتظره ای که سطح کره زمین را به 1/7 میلیون شبکه تقسیم کرده است، شرح داده شده است و به نظر می‌رسد تولیدات کشاورزی در این مناطق با تغییر آب و هوا تحت تاثیر قرار می‌گیرند. در این گزارش 10 محصول بررسی شده است، ازجمله این محصولات برنج و گندم می‌باشد. در 11 حالات مختلف آب و هوا، محققان دریافتند که تغییر روش ها در رشد انواع محصولات همیشه مهم تر از تجارت جهانی برای جبران شکست های کشاورزی می‌باشد. مشکلات ناشی از تغییرات آب و هوا که برای کشاورزی پیش بینی شده است، برای بسیاری از کشورها بیشتر از بعضی دیگر می‌باشد. کشورهایی از جمله آلمان و ایالات متحده آمریکا تغییرات چندانی نداشته اند.

 در این بررسی گفته شده که انتظار می‌رود تغییر آب و هوا بر کشاورزی تاثیر بزرگی داشته باشد. حتی با تنظیم تجارت بین کشورها و تغییر روش های تولید ، میزان تولید محصولات کشاورزی حدود یک ششم کاهش پیدا می‌کند. 

کشاورزی

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ