تحریم های روسیه علیه ترکیه

عواقب تحریم محصولات تازه از روسیه علیه ترکیه نامشخص است.

هفته گذشته روسیه اعلام کرد که قصد دارد برای تلافی سرنگونی هواپیما جنگی روسیه، تحریم های اقتصادی علیه ترکیه اعمال کند. آخر هفته گذشته، دولت روسیه لیستی از اقدامات را منتشر کرد. 

دولت روسیه محدودیت هایی در صادر کردن محصولات خاصی به ترکیه تحمیل می کند. دقیقا مشخص نیست چه محصولاتی در این لیست برای صادرات به ترکیه تحریم شده است. علاوه بر این، فعالیت های کسب و کار شرکت های ترکیه در خاک روسیه منع شده است. از استخدام کارکنان ترکی نیز جلوگیری می شود، که انتظار می رود به طور عمده به بخش ساخت و ساز ضربه وارد شود. در این بخش، شرکت های ترکی به تازگی پیشرفت کمی داشته اند. 

از نظر تدارکات نیز اقداماتی در نظر گرفته شده است. پرواز چارتر بین دو کشور ممنوع می شود، کسب و کارهای حمل و نقل ترکیه که در روسیه فعال هستند به شدت بیشتر بازرسی می شوند و گمرک دستور داده بازرسی از کشتی های ترکی در بنادر آزوف و دریای سیاه شدیدتر شود.

در نهایت هر سفر بدون ویزا از ترکیه به روسیه ممنوع خواهد شد و سفرهای توریستی از روسیه به ترکیه کمتر خواهد شد. هر ساله 4/5 میلیون گردشگر روسی به ترکیه سفر می کند که متوقف می شوند. از همه گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند 12 درصد آن ها روسی هستند.

این تحریم ها تا زمانی که وضعیت تغییر کند به همین روند باقی می ماند. روسیه نیز به ساخت لوله گاز در دریای سیاه و ساخت یک نیروگاه هسته ای اشاره کرد که به تعویق انداخته می شود.

تحریم های روسیه علیه ترکیه

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ