چگونگی آماده کردن زمین کاشت

1 – آماده کردن خاک:
برای این که مواد غذایی و مواد پوسیده ای که در زمین است به خوبی مخلوط شود و خاک برای کشاورزی آماده شود ، لازم است زمین را شخم زده و سنگ ها و علف های هرز را از آن بیرون آورده تا منافذ زمین برای نفوذ هوا باز شود. شخم زدن همچنین باعث می شود که قابلیت جذب آب هم بیشتر شود. بعد از شخم زدن می توان به خاک کود داد. می توان از کودهای آلی و کمپوست استفاده کرد.
 
آماده کردن زمین کاشت
 
2 – استفاده از بذور جدید: 
سن بذر تاثیر قابل توجهی در جوانه زدن گیاهان دارد. بهتر است از بذرهای تازه برای کاشت استفاده شود. مثلا می توانید از دانه هایی که در فصل قبل ذخیره کرده اید استفاده کنید با بذرها را از یک جای مطمئن تهیه کنید.
3 – نشا کردن دانه ها در خانه: 
اگر دانه های شما برای کاشت زیاد نباشند بهتر است  ابتدا آن ها را در خانه نشا کنید. گیاهانی که در خانه نشا می شوند و بعد به زمین منتقل می شوند نتایج بهتری در رشد دارند. اگر نمی توانید بذرها را در خانه نشا کنید، می توانید در خارج از خانه یک گلخانه کوچک و ساده درست کنید و بذرهای خود را در آنجا آماده کنید. 
 
 
4 – مقاوم کردن نهال ها قبل از کاشت:
نهال هایی را که می خواهید از سینی نشا به زمین منتقل کنید، قبل از کاشت مقاوم کنید. این فرایند باعث می شود که وقتی نهال ها در معرض هوای بیرون قرار گرفتند، دمای هوای بیرون یا نور خورشید به آن ها شوک وارد نکند یا آن ها را از بین نبرد. شما می توانید به این صورت شروع کنید که بعد از این که نهال به اندازه مشخصی رسید برای مدت کمی آن ها را در معرض هوای بیرون قرار دهید و در روزهای بعد این زمان را بیشتر کنید تا به دمای هوای بیرون و نور خورشید عادت کنند و بعد آن ها را در محل دائمی رشد قرار دهید. 
5 – برنامه ریزی:
یک دفتر یادداشت برای ثبت وقایع کشاورزی خود تهیه کنید. در این دفتر موفقیت ها و شکست های خود در کشاورزی را یادداشت کنید. این کار می تواند در صرفه جویی هزینه و وقت به شما کمک کند. با انجام این کار همچنین می توانید در سازمان دهی زمین یا باغ خود موفق تر باشید. 
 
 
آماده کردن زمین کاشت
 

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ