ماشین آلات کشاورزی

ماشین آلات کشاورزی (به انگلیسی AGRICULTURAL MACHINERY) وسایلی هستند که به طور مستقیم عمل نیروی مبتنی بر انرژی کار را هدایت می کنند. ماشین آلات کشاورزی باعث تولید بیشتر و بهبود تکنیک های کشاورزی شده اند. در زیر ماشین آلاتی که در کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند ذکر شده است:
تراکتور : یک ماشین بسیار مفید و مهم در کشاورزی است. به راحتی روی زمین حرکت می کند و قدرت زیادی دارد و حتی قدرت حرکت در زمین هایی که دچار آب گرفتگی هستند را هم دارد. دو نوع تراکتور وجود دارد: تراکتورهای چرخ دار و تراکتورهای قوی و پایدار. تراکتورهای چرخ دار سرعت بالاتری  دارند.
 
ماشین آلات کشاورزی
 
تراکتورهای باغی: این نوع تراکتورها به وسیله یک دسته عمل می کنند و قدرت موتور متوسطی دارند. معمولا در کارهای باغبانی و زینتی استفاده می شود. در کارهای قوی تر هم از این نوع تراکتور استفاده می شود ولی ترجیحا در ساخت و ساز باغ از این تراکتور استفاده می کنند.
 
ماشین آلات کشاورزی
 
کمباین: یا ماشین علف چین. موتور این ماشین های کشاورزی بسیار قوی است . برای جمع آوری گیاهان بالغ و دانه ها استفاده می شود. یک چنگک بزرگ دارد که در عقب ماشین قرار دارد و در محور افقی می چرخد.
ماشین آلات کشاورزی

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ